Gå til innhold

Pigmenflekker?? :o

Anbefalte innlegg

Skrevet

æ har fått to brunere flekker i ansikte! litt oppanfor nassin på begge sider! .. var til jordmor idag, hun anbefalte meg å ikke sole meg!! :/ da kan det bli en lang sommer !!:. så kjedeli!!.. er det farlig ? noen som har det slik? ;p kan jo ikke sitte inne i hele sommer heller da!!..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har alltid hatt lett for å få pigmentflekker på sommeren når jeg har gått gravid ( 5 gangen nå). De har forsvunnet utover høsten, men jeg elsker sol og strandliv-så sånn har det bare blitt. Denne gangen har jeg begynt å smøre meg med høy solfaktor over leppa og øverst i panna ( det er der jeg får) Det er kun det som kan hjelpe har jeg hørt, og jeg har foreløpig ikke fått noen.. Og det er ikke farlig, bare veldig ofte gravide får det..

Skrevet

jepp, har fått et par under øynene jeg også... skygge, solstift og hatt tenker jeg... kan jo ikke sitte inne i finværet heller!?

jeg merker forresten at jeg har blitt brun av å bare sitte ute i skyggen littegrann - sikkert pga alle hormonene! :) så det er jo en liten bonus :)

Skrevet

jepp, gravide blir veldig fort brune- kjempebonus spør du meg :D

Skrevet

hehe, ja ikke sant? skal tåle et par pigmentflekker da :D

Skrevet

sant! det går jo ikke ann!:P får bare passe på æ være oppmerksom på de da, smøre meg meg høy faktor.. jaa, det hørtes helt greit ut å sitte i skydden å få litt farge;p

takk for svar!=)

Skrevet

nei, den norske høsten og vinteren er aaaltfor lang til at vi ikke skal nyte sommeren når den først er her! :D

Skrevet

Hm, jeg har en venninne som fødte for nesten tre år siden, og som fikk en "stripe" på overleppa (pigmentforandring) i graviditeten, og denne har altså ikke gått bort ennå... De syns ikke alltid like godt, men er en gang i mellom veldig tydelig. En annen venninne fikk pigmentflekker i pannen i sitt svangerskap, og de har heller ikke forsvunnet fire måneder etter fødselen.

Så jeg smører meg med faktor 50 og holder meg i skyggen! I alle fall ansiktet :-)

Skrevet

Hele panna mi var full av stygge pigmentflekker da jeg gikk gravid forrige gang!

Denne gangen smører jeg med snuppen sin solfaktor 50+ og solhatt når det er steiksol, og ser at de holder seg mye lysere enn sist.

Noe blir det jo selvsakt, men jeg gidder ikke sitte inne, så det får bare være :)

Skrevet

Jeg har det samme problemet. Uansett hvor deilig det er å være brun, jeg ville absolutt vært forsiktig! Det er mange som ikke blir kvitt de igjen, og det er jo utrolig kjedelig når det er i ansiktet... Også jeg bruker faktor 50, og sitter for det meste med ryggen til solen:-( Får heller ta litt selvbruningskrem i ansiktet hvis jeg skal noe spesielt, og ta det igjen neste sommer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...