2 Hærligheter! Skrevet 11. juni 2009 #1 Skrevet 11. juni 2009 Har hatt en "fin" periode nå i noen uker uten oppkast,men di sisye to dagene er jeg blitt så kvalm og svimmel med oppkast... Dette blir nok å vare svangerskapet ut.. Noen flere i samme situasjon? er i uke 27.. Ganske så sliten..
MiMa09 Skrevet 11. juni 2009 #2 Skrevet 11. juni 2009 Jeg fikk igjen kvalmen i uke 25. Men nå kan jeg kontrollere den mer enn jeg kunne i 1. trimester. Da var jeg kvalm absolutt HELE tida, nå er det hvis jeg blir sulten. Så lenge jeg passer på å spise går det helt fint. Regner med det varer helt ut ja, og det er en av grunnene til at jeg allerede nå i uke 30 er lei!
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 11. juni 2009 #3 Skrevet 11. juni 2009 Jeg kaster fortsatt opp av og til. Har i underkant av 4 uker igjen til termin og nå går det ca en uke mellom hver gang jeg kaster opp. Det lengste har vel vært 3 uker uten oppkast Men nå er jeg ikke kvalm hver dag lengre. Kvalmen kommer akutt og da må jeg kaste opp. Men skal nok overleve de siste 4 ukene også
Marge Simpsons Skrevet 11. juni 2009 #4 Skrevet 11. juni 2009 Vært kvalm hele svangerskapet. Anbefaler deg kanskje til å prøve Sea-Band ettersom dette har fungert som et hjelpe middel for min del. Tar ikke vekk all kvalme, men reduserer den såpass at jeg kan fortsette min dagligdagse rutiner. Sea-band er ikke medikament og vil ikke påvirke fostret. Dette er 2 armbånd med plastikk knapper på som du setter på og virker gjennom akupunktur punktet P6 (kjent for å motvirke kvalme, feks. reisesyke, virkninger etter opprasjoner under narkose osv) Kostet 250kr på helsekost forettning, og kan brukes til flere typer kvalme av ALLE, hvor som helst og når som helst. prøv den om du har behov for litt hjelp med kvalmen. Jeg anbefaler den kjempe ). Lykke til...
Gjest Skrevet 12. juni 2009 #5 Skrevet 12. juni 2009 Er 2 dager over termin og kan desverre ikke trøste deg med at kvalmen alltid gir seg... Kaster opp enda, men beholdt maten bedre i 2. tri og beg. av 3.tri... Beklager at jeg ikke kan oppmuntre med annet enn at det går over....når babyen blir født. (Hadde det slik i forige sv.skap og det var fantastisk når kvalmen plutselig bare forsvant etter fødselen!)
Pitty Skrevet 12. juni 2009 #6 Skrevet 12. juni 2009 Jeg har begynt igjen nå med kvalme, ikke konstant som det var i starten, men innimellom. Spesielt hvis jeg blir sulten, men kontrollerer denne kvalmen bedre nå enn sist. Har også en ekkel smak i munn og halsbrann som ikke akkurat hjelper. Men kaster opp veldig sjelden nå, er 32uker så det er bare å holde ut de siste månedene jeg har...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå