Gå til innhold

går de ut i fra de siste 6mnd du jobbet i svangerskapet når de skal regne gjennomsnittet i lønnen din?

Anbefalte innlegg

er ikke helt sikker på hvordan det fungerer. Går dee ut i fra de siste seks mnd man jobber i svangerskapet når det skal regne gjennomsnittslønnen du skal få når du går ut i mammaperm? jeg jobber i helsevesnet,noe som medfører at jeg jobber en del ekstravakter. jeg har blitt sykemeldt og vet ikke når jeg kan begynne å jobbe igjen., hvis jeg blir sykemeldt ut hele svangerskapet,går de da ut i fra de siste tre eller seks mnd du jobber før du ble sykemeldt,eller går de kun ut i fra den faste lønnen din da? håper noen skjønte hva jeg mente.litt dårlig forklart kansje..

Fortsetter under...

Nokså sikker på at de regner gjennomsnittlig inntekt de seks siste månedene før fødselspermisjonen... Sykepenger er inkludert i disse. Og sykepengene er jo bare for den faste inntekten din, ikke ekstravaktene, så det er nok dette du må gå ut i fra... Men har også hørt at de kan regne de siste ti mnd, så da vil det jo øke litt, men dette er en teori jeg ikke har fått bekrefta noe sted..

Håper det var til noen hjelp... :)

Om du blir sykemeldt helt frem til permisjonen starter er det den som er grunnlaget. Ellers ser de kun på siste lønn om du er fast annsatt. Overtid er ikke med i grunnlaget.

1) om du får sykepenger frem til perm så har du allerede fått beregningen for grunnlaget for sykepenger er det samme som du får som grunnlag for foreldrepenger.

2) om du har varierende inntekt så kan du får beregnet et snitt av feks 3, 6 eler12 siste månedene.

Mine arbeidsgivere har gjort det. Den første tok automatisk 12 mndr - De forskutterte foreldrepenger også.

Den andre tok de 3 siste og rapporterte til Nav, mens nav utbetalte

Jobber man ekstra så får du det med jo!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...