Gå til innhold

Dere som har fått estimert STOR baby......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye +% vekstavvik er det på??

Jeg har over 7 uker gått 3 ganger til vekstestimering.

Første gangen var hun +17% etter 3 uker +8% og i går etter 4 uker igjen +19%.

Er i uke 38+4 så har ikke lenge igjen.

Men,i dag har jeg hatt en møkka dag.bare gråter og gråter og er livredd for STOR baby.

+19% sier altså en fødselsvekt på ca 4.3kg.

Storesøster veide 3700gr.

Jeg har ikke spesiell stor mage,så legen syntes egentlig det var rart at det kom opp det vekstavviket.

Syntes hun målte veldig fort og dåslig,og jeg stoler egentlig ikke helt på det.Kan ikke fatte at hun kan være så stor.

Men,sitter her med MAX angst om at hun ikke kommer ut osv,osv.

Andre????

Trenger noen beroligende ord.

Videoannonse
Annonse
Gjest Hellokitty03+09+13+13
Skrevet

hei. jeg fødte nettopp en gutt på 4900 g og 39 cm rundt hodet. store søster var 3784g og 39 rundt hodet. jeg syns fødselen med gutten gikk mye bedre enn med storesøster. grudde meg også kjempe masse for han var estimert på 4600g. men føler jeg hadde en drømmefødsel. måtte bare sy ett par sting.

Skrevet

Å så godt og høre;)

Men åssen var magemålet nå i forhold til med datteren din??

jeg har mindre mage nå enn sist.

Så syntes det er så rart.

Gjest Hellokitty03+09+13+13
Skrevet

hmm d høres rart ut. hadde mye større mage nå enn sist gang..

Skrevet

Det er ingen som tror hun er så stor.Ikke jm en gang.

Og jeg sa til legen på sykeh i går at jeg kan ikke skjønne at hun kan være så stor.Da sier hun.Nei,det ser jo absolutt ikke sånn ut.

Er det mulig liksom.

Grrrrrrr leger har jo alltid dårlig tid.Og målingene blir vel der etter.

Var +8% for 4 uker siden og nå brått +19%.

jeg har ikke gått opp ett gram selv.Veier 67kg nå....

Skrevet

4,3 kg er faktisk ikke STOR baby ;-) Alt fra 2,5kg til 4,5 kg er helt innenfor normalen. Min er estimert til å veie ca 4100g så langt, men jeg misstenker at hun blir større. Min minste gutt var 4440g, var ikke noe værre med ham enn de andre, 10 min med pressrier, og da kom han med knyttenevnen inntil hode også.

Skrevet

+19% vil det altså tilsi ca 4,3 kg???

Skrevet

Jeg kan love deg at UT kommer det babyen uansett!!!

Min første veide 4525 g, det viste jeg ikke om på forhånd. På slutten av fldselen var jeg VELDIG sliten og fikk hjelp med vacum.. Måtte sy 3-4 sting, men ellers gikk alt helt fint... Mitt sym.mål på termin dato var da 37 cm... Men ingen som sa noe til meg om at de trodde barnet ble stort...

Denne gangen skal jeg på vekt estimering i uke 36. Kunn fordi første var over 4500 g, magen er mye mindre denne gangen, men jormor og lege sier til meg at det kan være mange grunner til det, så jeg får bare vente og se...

Føler ikke jeg har noe og grue meg til egentilg... Blir så godt når man er ferdig :-)

Lykke til og slapp helt av, jordmor, barnepleier og legene tar godt vare på deg og hjelpe deg så du får det best mulig... Fortell dem at du gruer deg, kanskje de har noen trøstende ord også :-)

Skrevet

Jepp.

Snittet er 3600 og plusser du da på 19% får du 4284gr eller noe.

Har du fått noen estimering???

Skrevet

jaja... har også fått bskjed om +19%.. vet ikke hva jeg går til, men hadde nesten håpet at han ikke skal være så stor.. men ut skal han no..

Skrevet

1 mnd før termin hadde jeg vekstavvik på +31%, på termindagen hadde jeg vekstavvik på +28% likevel måtte jeg gå 14 dager over termin før jeg ble satt igang.. Jeg ba på mine knær om å bli satt i gang, ba om å få KS ble vendt det døve øret til..

Jeg fødte en gutt på 5284 g og han satt bom fast ved skuldrene, de presset 3-4 ganger på bekkenet for å få han ut..

Skrevet

oki, denne diskusjonen burde jeg ha holdt meg unna.. nå begynner jeg virkelig å få angst. hadde jo + 19% i uke 34, er nå 37-4. kan jo risikere å bli en stor klump, grudde meg nok fra før av.... men prøver å tenke at samme hvor stor han er skal jeg snart få SE han for første gang:):)

Skrevet

Min venninne på 158 cm har født 3 barn som alle var mellom 5,2 og 5.5 kilo :) Ikke en rift :)

Går nok helt fint .

Skrevet

Jeg var på vekstestimering 1gang pr mnd fra uke 32. Min nr.2 var 4,4kg, og jeg hadde store problemer med å få henne ut. Ble gjort en del under den fødselen som gav meg skikkelig angst!

Den i magen lå hele tiden på +10%. Her tok de utgangspunkt i 3,6kg på jenter, og 3,7kg på gutter...

Dagen før termin var jeg enda en gang på estimering, og da var de to leger som målte på forskjellige måter, men kom frem til det samme, +10%.

Gikk 8 dager over termin, og kom inn på nytt. Da var det +25%, og jeg fikk innvilget ks. Neste morgen kom en "liten" gutt til verden. 4690g, 53cm, og 38 i hodet.

Skrevet

Mi første var 53 cm og 5088 gram og 38 cm rundt hode... Pluss at ho hadde ganske breie skuldrer. Måtte ta keisersnitt fordi eg har ikkje så stort bekken... Hadde svangerskapsdiabetes, men fekk ingen oppfølging overhode.. Eg såg høygravid ut allerede 5-6 mnd på vei

Denne gangen har eg også fått diagnosen svangerskapsdiabetes, og blir heldigvis fulgt opp.. Var til vekstkontroll for en uke siden (28+2 i dag) da sa de at ungen kom til å bli 4 kilo.. Men eg mistenker at den blir mykje større, men de følger jo ekstra med etter uke 30.. Eg har kjempe stor mage og mange tror eg er fødeklar.. Men har jo fortsatt 3 mnd igjen.. Håper de vil sette meg i gang før tiden om barnet skulle bli veldig stort denne gangen også, vil jo så gjerne føde vaginalt..

Skrevet

Hei! Jeg er egentlig ei veldig lita dame, ca 160 og normalt slank. Mine barn har vært ganske store. Den største 4700 og 56 cm lang. Men det var ikke noe verre å få ham ut enn lillesøster som ble født to uker for tidlig og bare veide 3600. Så dette går nok fint, skal du se! Ingen har heller nevnt for meg at jeg kan få estimert størrelsen på denne babyen selv om jeg føler meg DIGER:) Tror ærlig talt ikke man merker en kilo fra eller til under fødselen. Det måtte i så fall være hodeomkretsen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...