3 er nok! Skrevet 11. juni 2009 #1 Del Skrevet 11. juni 2009 jeg sliter litt med å bestemme meg og må søke snart. problemet er at jeg trenger ekstra oppfølging under svangerskapet, kontroll hver 14. dag og UL en gang i mnd eller mer (pga diabetes type 1). er utrolig fornøyd med oppfølging på a-hus, kan ikke rose de nok, og er sinnsykt misfornøyd med oppfølging fra ullevål. har derfor tenkt at jeg selvfølgelig vil velge a-hus, men nå har jeg fått høre at a-hus ikke har familierom, sykehus hotell eller noen ting, og at det er vanlig å bli lagt på et 4 manns rom etter fødselen hvor barnefar ikke kan være utover visitt tiden. ullevål tilbyr jo sykehus hotell og familierom, noe som ville passet meg utmerket fordi jeg vil bli liggende på sykehuset en stund etter fødselen. tydeligvis må jeg ha oppfølging på samme sted jeg skal føde. samboer vil jo også helst slippe å bli jagd ut etter to timers visitt tid. dessuten jobber han turnus, og det er ikke sikkert visitt tiden passer med arbeidstiden hans, men jeg HATER de såkalte "spesialistene" på ullevål! hva skal jeg gjøre? hva ville dere gjort? help me! er det noen som har noen erfaringer med å føde på a-hus? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140242830-f%C3%B8de-p%C3%A5-ullev%C3%A5l-eller-a-hus-noen-erfaringer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amelia*Okt06+juni09* Skrevet 13. juni 2009 #2 Del Skrevet 13. juni 2009 Jeg fødte på Ullevål sist og skal føde på A-hus denne gangen (har flyttet i mellomtiden). For å rette opp i noen misforståelser du har om A-hus først: Både føde- og barselavdelingen der er helt nye og det er KUN ett- og tomannsrom på barsel - firemannsrommene de hadde på det gamle sykehuset er borte. De holder på å bygge sykehushotell der og det jeg har hørt er at de har 6 barselplasser ferdig der som man kan få dersom de ikke er opptatt. Hvis man må ligge på barsel så stemmer det at far ikke får overnatte, men utenom det kan både han og søsken komme på besøk når som helst, visittiden de oppgir på barsel gjelder bare alle andre. De har en siesta mellom klokka 1630 - 1800 der også far og søsken må forlate avdelingen, men ellers kan han altså være der hele dagen. Jeg har en venninne som har diabetes og skal føde på Ullevål og hun har fått beskjed om at hun uansett ikke får bo på sykehushotellet pga. det. Dermed må du bo på barselavdelingen på Ullevål uansett. De har vel primært tomannsrom så vidt jeg vet. Jeg vil tippe at barsel på A-hus er å foretrekke dersom du uansett ikke får bo på sykehushotellet? Har hørt at fødeavdelingen på A-hus er kjempebra - men jeg var også veldig fornøyd med min forrige fødselsopplevelse på Ullevål og oppholdet på sykehushotellet der etterpå. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140242830-f%C3%B8de-p%C3%A5-ullev%C3%A5l-eller-a-hus-noen-erfaringer/#findComment-140251400 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå