CiljaS Skrevet 11. juni 2009 #1 Skrevet 11. juni 2009 Sønnen vår er 2.5 år nøyaktig. Får stadig vekk høre at han er så tynn. Jeg synes han ser helt normal ut men begynner nå å lure, er han virkelig FOR tynn? Han spiser i rykk og napp, noen ganger mye, noen ganger lite. Men sånn er det jo i den alderen. Noen som kan gi meg tilbakemeldinger?
-MtG- Skrevet 11. juni 2009 #2 Skrevet 11. juni 2009 Nei, han er nok ikke for tynn. Han høres slank ut, men ikke kjempetynn. Gutten vår er like høy og veier en kilo mer. Han er slank han også, men hadde nok ikke vært skrapa om han var litt lettere heller:) Dessuten så er det så enerm forskjell på kroppsfasongen til folk at det er nesten umulig å sammenlikne sånn.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2009 #3 Skrevet 11. juni 2009 Jenta våres på 2.5år er nå 99cm lang og veier 13.8kg, litt lang og litt slank, men ikke kjempe tynn =)
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2009 #4 Skrevet 11. juni 2009 Jeg var 16-17 kg da jeg begynte på skolen og var da 7,5 år... :-) Var selvfølgelig tynn, men på ingen måte sykelig. Bare ta det helt med ro, du, han er sikkert godt innenfor det normale!
Gjest Moave Skrevet 12. juni 2009 #5 Skrevet 12. juni 2009 Nei, han er ikke for tynn. I dette skjemaet fra Verdens helseorganisasjon kan du se at han ligger litt under gjennomsnittet, men langt innenfor det som regnes som normalt: http://www.who.int/childgrowth/standards/cht_wfh_boys_p_2_5.pdf
Gjest Moave Skrevet 12. juni 2009 #6 Skrevet 12. juni 2009 Her ser du et skjema med vekt i forhold til alder, og der ligger han faktisk litt over gjennomsnittet. Så han er vel litt lang for alderen? Bare bra det. Høres ut som en sunn unge. http://www.who.int/childgrowth/standards/cht_wfa_boys_p_2_5.pdf
CiljaS Skrevet 12. juni 2009 Forfatter #7 Skrevet 12. juni 2009 Tusen takk for svar... Den oversikten var nå fin. Synes jo ikke at han er for tynn selv, men har kanskje noe med lengden å gjøre. Han har jo lange bein og ser kanskje tynnere ut da...
Ida og Elisabeth Skrevet 12. juni 2009 #8 Skrevet 12. juni 2009 Hei Hvis du er i tvil eller bare ønsker å svare tilbake de som mener han er for tynn, så kan du jo ta en tur på helsestasjonen! Datteren min er nå 2 år og ligger rett under kurven hun skulle ligget på, men hun er en veldig aktiv liten jente, var på 2 års kontroll på onsdag og fikk beskjed om at det var helt normal og at hun så sunn og frisk ut
Serenity Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Skrevet 16. juni 2009 #9 Skrevet 16. juni 2009 Har en gutt på 2 år og 9 mnd som bruker 98 i klær (litt usikker på nøyaktig høyde, for det er lenge siden sist måling) og veier 12 kg. Han er tynn, men ikke undervektig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå