Gå til innhold

Hjelp! Får ikke av gifteringen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tydeligvis hovnet opp litt i hendene, ringen sitter bom fast. Ennå to og en halv uke til termin, hva om jeg hovner opp mer? Spesielt hvis det blir varmt. Kjenner jeg fikk litt klaus.........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff da.

Jeg tok de av meg for 3 uker siden bevisst fordi jeg blir stadig vekk større og vil nødig klippe de av.

Har du prøvd Zalo og iskaldt vann på fingrene?

Du må "masere" de ut på den måten og det fort! Hvis ikke kan det hende du må klippe de og det er dumt.

Skrevet

Hvis det ikke er fare for å stoppe blodtilførselen nå, så vent til i morgen tidlig med å ta den av. Man pleier jo vanligvis være mindre hoven i kroppen om morgenen.

Hvis ikke er det et bra tips å finne hyssing og surre rundt fingeren. Man starter ytterst på tuppen av fingeren og surrer så stramt man klarer. La hyssingen ligge helt tett og surr deg ned til fingeren. Med dette klemmer du tilbake ødemene og ringen er lettere å få av. Ta så klart av hyssingen før du tar av ringen da :) Dette har jeg gjort med flere av pasientene mine som har vært så ødematøs at det har vært helt umulig å få av ringen og det funker.

Skrevet

Skal mye til at blodsirkulasjonen stenges av en ring.

Dersom du ikke får den av med masse såpe/zalo på morgenen så la den sitte. Om fingeren ikke er rød eller blå da;)

Trenger kun å ta den av dersom det blir KS, og da MÅ den av. Så da klipper de.

Skrevet

Hei.

Jeg fikk det samme problemet som deg. Og med masse iskaldt vann og Zalo fikk jeg den til slutt av. Men trodde fingeren skulle bli med:-/

Har også prøvd med sitron tidligere, og det fungerte... merkelig nok..

Skrevet

Må drikke mye mer vann da ..gjerne emd sitron i...så går som regel ødemer ned litt..må rense u dritt ifra kroppen osv.er ikke sikkert d funker LIKE bra når man er gravid og har hovna opp men..d funker for meg..sliter med d i føttene...i går hadde jeg føtter som var så store og tjukke at jeg ikke fikk til å gå nesten...masserte og drakk tre ltier vann med sitron i går..mot kvelden gikk ned.

Skrevet

zalo eller et form for glidemiddel burde jo hjelpe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...