Gå til innhold

Hjelp...uke 38, veldig lite liv!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har igjen 2 uker til termin, å det er utrolig lite liv om dagene.

Babyen har vært ganske aktiv i hele svangerskapet, bortsett fra en liten periode for 1,5 mnd siden. Da ringte jeg legen, fikk time med en gang å fikk bekrefta at alt var bra.

-Men nå er det sånn at jeg nesten ikke kjenner noen ting på hele dagen, et bittelite spark i ny og ned...

Er det vanlig på slutten? Kan ikke huske dette fra forje gang.

Er litt bekymra, men synes liksom jeg ikke kan ringe legen hver gang jeg er litt bekymra heller...

Forje uke fant ikke legen hjertelyden på babyen, ble sendt rett til sykehuset, der jeg fikk bekrefta at alt var bra....

Ble litt rotete dette her, men spørsmålet er iallfall:

Er det flere som nesten ikke kjenner liv nå på slutten, eller bør jeg være bekymra??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som min lege sa til meg her om dagen da jeg var innom for å sjekke liv (for en stress når den lille erter deg med lite spark en dag..blir jo helt stresset), Bedre å komme inn en gang for mye enn for lite. Og hun la til om jeg kom tilbake to dager etter for å sjekke liv kom hun ikke til å se på det som noe negativt eller rart. Hun sa det er viktig å være sikker på liv og nyte svangerskapet uten å stresse.

Mitt råd: Det gjelder babyen din her så kom deg til legen asap! Bedre å få en bekreftelse på at alt er bra enn å stresse rundt, noe som ikke er bra for barnet.

Skrevet

Heisann!

Ikke kontakt fastlegen, men ring føden direkte. Bedre med en ekstra sjekk! Ikke føl at du maser, det er viktig å ta sånne signal på alvor!

Skrevet

viktig at du ringer føden og får komme inn på registrering. Men må også huske at d er sent i svangerskapet nå..og d er lite plass inni der så d blir minde liv mot slutten. men ring heller enn å bekymre deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...