Gå til innhold

Trenger litt hjelp. Ang. dagsformen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 31+4

Plages med kvalme, svimmelhet, slapp, kaldsvette, og av og til visner hender og føtter. Å alt på engang. Hva kan det være?

Har hatt lavt blodtrykk før, men det ble ikke så voldsom som dette.

Andre som opplever dette? Eller rett og slett vet hva det er?

Takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan det rett og slett være underernæring?

Har ikke lagt på meg mer en 2 kg iløpet av svangerskapet.

( Er normalvektig, så har ikke så mye å gå på )

Skrevet

Om du har lavt blodtrykk er det ikke veldig unormalt å føle seg slapp og i daff form!

Om du er normalvektig tror jeg ikke det er noen stor fare.Det passer jo legen din på på kontrollene du går på!

Skrevet

Har du forresten målt blodprosenten din den siste tiden?

Den synker rundt uke 30 for så å bli høyere.

Er den lav vil man føle seg dårlig...

Skrevet

blodprosenten er fin, og blodtrykket.. Så jeg lurer på hva det kan være.

Skrevet

Dette høres akkurat ut som hvordan jeg har hatt det. Trodde jeg var alene om å oppleve at hendene dovnet bort, men tydeligvis ikke...

Uansett... Jeg har normalt blodtrykk til vanlig, men får plutselige blodtrykksfall. Da blir jeg svimmel, tungpustet, får hjertebank m.m. Og armene mine dovner bort litt. Blodprosenten min er ok (11), men det viste seg at jernlageret var for lavt. Så nå tar jeg jerntilskudd og håper at det vil bedre seg gradvis.

Ellers er jeg forresten sykmeldt og jobber bare 40%. Fikk beskjed av legen om å ta det med ro, drikke mye vann og spise mat som inneholder jern. Lakris kan også ha en positiv effekt når man har lavt blodtrykk, og det er jo en fin medisin :-)

Skrevet

ja. slik har jeg vært idag. tungpustet og hjertebank, men tenkte kanskje det var pga allergi. Jeg skal ta å høre med lege, da jeg skal på kontroll imorgen. Takk for svar ;)

Spise lakris :D

Skrevet

Da har jeg vært hos lege. blodtrykket var fint der og da. MEN det er nok plutselig blodtrykksfall mente hun på. Nå er det ikke mere jobb på meg :-/

Pluss at jeg må legge på meg, men hvordan?! Er ikke så lett å gjøre det på kommando. Jeg har kun lagt på meg knappe 2 kg, og er i uke 32, snart 33 :-|

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...