Gå til innhold

hei jenter :) noen som vil bli kjent ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er da ei jente på straks 24 år - som holder til på Nordmøre .

Kommer opprinnelig fra en annen kant av landet - så hadde vært trivelig og blitt kjent med noen her ! :)

Jeg og samboer har vært prøvere i 2 år straks...

Ingen barn fra før av :/

Angående utredning - så har jeg sjekket meg med blodprøver - og har fått påvist EL. Samboer har ikke gått med på å sjekke svømmerne sine - men nå vil han :D Og det er bra - for da kommer vi videre i utredningen vår :)

Håper 2010 bringer oss spire :)

Hvis noen vil prate - og bli kjent så er det bare å legge meg til på msn :)

[email protected] (denne lagde jeg veldig ung - derfor det teite / barnslige navnet ;) )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Wantbaby09 :)

Jeg vil gjerne bli kjent :) jeg er 23 år og prøver på første barnet . Jeg har da ikke fått tilbake mens etter jeg sluttet med p-sprøyte for 18 mnd siden *hmfr* så går bare og venter og venter, men skjer foreløpig ikke mye ..veldig håpløst syns jeg .. og kan si det sånn at jeg ANGRER på det valget jeg gjorde da jeg gikk over til denne sprøyten .. men men sånn er det jo bare nå :) skal til legen og ta blodprøve til uken og hvis de er bra så blir jeg henvist videre til gyn . så er veldig spent på hva som skjer fremover :) jeg har vært sammen med samboer i 8 år og han er også klar for baby nå :) jeg kommer fra fredrikstad :)

Håper du er her i kveld .. kjeder meg så hadde vært hyggelig å prates :)

Skrevet

Hei <3 eiamor <3 !! :)

Jeg var dessverre ikke inne her igår - men nå er jeg her litt :)

Så hyggelig at du skrev !! :-D

Den p-sprøyta gikk jeg også på en periode - Angrer veldig på det jeg også :S La på meg 20 kg av den jeg - så sluttet etter 1 år på den. og nå er jeg tilbake til normalvekta ;)

Håper prøvene kan vise noe - og at du går videre raskt til gyn ! :D

Det er lenge å gå uten TR det ja - greit å vite om alt er som d skal liksom... :/

Bare legge meg til på msn som sagt - får fortere svar der :D

Syns det er kjempekoselig å få kontakt med andre som prøver å bli gravid :)

Skrevet

La deg til på msn :) da kan vi jo snakkes der :) koslig *

• 3 uker senere...
Skrevet

jeg vil gjerne også bli kjent med andre "slitere".

Er en jente på 24 år har en samboer og har prøvd å få barn i ca. 1,5 år nå uten resultat.

Har ikke fått utredning enda. Det er kø og ferieavvikling og vi er ikke prioritert pga min lave alder.

Sist fikk vi føre før utgangen av august skulle vi få time, men vi får se...

Er veldig frustrerende dette her, så det hadde vært fint å kunne snakke med andre jenter om dette. Vi har ikke fortalt til mange at vi prøver så... ikke mange å prate om sånne her ting med. Takk gud for bim sir nu jeg :)

Skrevet

Jeg la deg til, håper det er greit...

Skrevet

Heisann!

Jeg vil også gjerne bli kjent med noen flere! Er ei jente på 27 år som har prøvd å få barn i ca 1,5 år. Giftet meg i fjor sommer, men begynte prøvinga før det. Har PCOS og en mann med få svømmere så oddsen er ikke så stor for at vi skal få det til på egenhånd. Jeg ble allikevel gravid i januar, men mistet etter ca 6 uker. Etter det har det ikke skjedd noe, selv med et par pergo kurer. Så nå står vi på liste i Porsgrunn og venter på IVF og det kan vist ta litt tid. Vi regner med å måtte vente til november. Så frem til da prøver vi med pergo trippel kur.

Skrevet

heia, jenter jeg slenger meg på her jeg..

Jeg er da en jente på 25år som bor sammen samboer og to hunder på nedre Romerike.. Her trives vi godt! Savnet etter barn har vært stort for meg i maange år, men først i januar 2008 startet vi prøvingen.. Altså 18mnd har gått, resultatløst =/

Jeg er til utredning på Ahus hos en spesialist.. Jeg har ikke pco, men jeg har ikke el heller.. Jeg sliter med laange menstrasjoner, opp til 13 uker.. Og dette kommer av at kroppen ikke rydder opp ordentlig for meg.. Så nå går jeg på en provera kur (12dager på og 12 dager av... )og har to pp'er hatt menstrasjoner på under en uke.. hurra.. (desverre sliti med mye spotting i mellom... ) Så nå venter jeg på ny innkalling til hun dama for og få pergo... Jeg er super utolmodig og vil bli gravid NÅ!!!! hehe...

jupp thats me... Håper det blir spirer på oss alle snart!

klem

Skrevet

hei :) tenkte jeg bare skulle presentere meg selv her..

Jeg er 22 år, fra Hedmark. Samboer er 25, og vi har vært sammen i 4 år. Begynte prøvingen for 14 mnd siden, men dersverre ikke skjedd noenting. Startet utredning nå i Juni, og tatt 2 blodprøver i løpet av en mnd, og samboer tok sædprøve. Hadde første time på sykehuset forrige uke, og da viste det seg at jeg ikke har Eggeløsning. (noe som ikke akkurat var overaskende). man har jo sine mistanker (grunnet negative El tester og temping),. Samboers sæd er fin.

Så nå har jeg i første omgang fått provera, for å få regelmessige sykluser, så er det Pergo som står for tur om 3 mnd :)

Skrevet

Leser at dere har prøvd ca. like lenge eller lengre enn meg og har bynt på forskjellige kurer osv. Jeg bare venter på utredningstime. Har venta siden jeg var hos legen sist november. Hvordan fikk dere hjelp så fort?

Er helt jævli å bare sitte og vente på at noe skal skje... noe det ikke gjør :(

'Og nå har jeg fått vite at kjæresten til broren min er blitt gravid, så jeg føler at det på en måte "haster" å bli gravid nå. så vi får barn samme år (han får i januar). Vet det er galt å tenke sånn, men kan ikke la være.

Skrevet

malla85:

Så merkelig.. Jeg var hos lege og fortalte om problemet i Januar, og da ble jeg henvist til sykehuset. fikk så brev om at vi ble lovet behandling i løpet av Juli, noe vi har fått :)

Meen, legen på sykehuset gjentok maaange ganger at, "vi venter normalt 2 år", men, pga at han så jeg ikke hadde eggeløsning og syklusene mine var helt ute å kjøre, så startet "behandlingen" nå. Men hvordan er syklusene dine da?

Hadde jeg hatt normal syklus med eggeløsning, og samboer bra sperm, ville vi måttet vente 2 år desverre.

Skrevet

Har helt normale sykluser. mellom 26-30 dager. har funnet el hver gang jeg har testa, så trur jeg har hadd det hver mnd.

Kanskje det er derfor.....

Men er fra et lite sted. dem har inne ett par hver uke (sier de), så kan være derfor og. pluss at legen sa jeg var så ung....

Vet ikke helt. vet bare at jeg vil ha fortgang i sakene her :)

Skrevet

Skjønner at du er utålmodig.. Var jeg også :) Men nå har jo jeg for min del endelig fått fart på sakene da.. Du får ringe legen /evnt sykehuset der du er henvist å spørre. Jeg ringte de i Juni, for å høre når jeg skulle få time i Juli, og da fikk jeg tilsendt "mappa" mi ang utredning, og kunne starte med blodprøver og særprøver før vi fikk time..

Skrevet

Heisann!

Slenger meg på her, jeg. Er rimelig fersk på alt dette, og føler meg litt aleine i denne situasjonen. Er 33 år gammel, og har ingen barn fra før. Alle venninnene mine har barn, og ingen av dem har hatt problemer med hverken å bli gravide eller ufrivillige aborter. Og her sitter da jeg....

Etter å ha sluttet med prevensjon i januar ifjor, ble jeg gravid i mai! Samboeren min og jeg var overlykkelige, for det tok jo bare 4 mnd før den satt. Den lykken ble kortvarig, for da jeg var 6 uker på vei begynte jeg å blø litt. Tok innvendig UL, og fikk da beskjed om at fosteret ikke hadde levd siden jeg var 1-2 uker på vei. Fikk beskjed om å vente i 1 uke for å se om det kom ut av seg selv, og hvis ikke skulle jeg komme tilbake og ta ny innvendig UL. Blødningene ble ikke noe verre, og hadde ikke smerter i det hele tatt. Tilbake på sykehuset etter 1 uke ble det konstantert MA, og det ble utskrapning. Det var 6.juni 2008.

Vi har prøvd siden den gang, men har ikke lykkes. Byttet gynekolog nå nylig, og hun sa at jeg har endel folikkler på eggstokkene. Så det var nok grunnen til at vi sliter med å bli gravide. Jeg har regelmessig mens, men ikke eggløsning hver måned. Hun satte meg på dobbel dose Pergo med en gang. Har tatt en Pergo-kur nå, men ingen utslag på eggløsningstester fra dag 9-20 i syklusen. Negativ graviditetstest nå på søndag. Skulle egentlig hatt mensen den dagen. Har fortsatt ikke fått mensen, så jeg prøver med en ny graviditetstest i morgen.

Hadde vært supert å bli kjent med noen her inne, for en føler seg som sagt litt aleine i verden når en har problemer med å bli gravid. Det er mye god støtte og fin info her inne, og en vet at en ikke er så aleine allikevel..... Også føles det litt godt å kunne stille opp for andre med de samme problemene også.

Så nå får vi bare krysse fingrene jenter, og håpe at vi går med en mageboer i 2010 alle sammen:)

Skrevet

Seeya:

Har tenkt å ringe hvis jeg får mensen i august. Høre om vi får time snart. Hvis ikke tenkte jeg kanskje dra til en privat gynekolog. Noen ide hva det kan koste?

Ellers jenter... hvordan kjerringråd og tips har dere prøvd for å bli gravid, og som ikke funka?

Selv føler jeg at jeg har prøvd det meste, selv om det sikkert er en haug av flere tips og råd der ute :)

Denne måneden har jeg prøvd slimlødende hostesaft.får se om det funker....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...