Gå til innhold

Når gikk dere over hit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 28+0 og da påbegynt på min 29. uke, men i forklaringene til forumene står det at man tilhører 2. trimester ved 27+6 og 3. ved 28+1, men hva med 28+0?? Vil tro at man er i 3. trimester siden man er i den 29. uke da... Hvordan tenker dere andre??

Sitat:

"Andre trimester går fra uke 13 til og med uke 28. Det vil si fra 12 fullgåtte uker og du begynner på din trettende uke med 12+1 til 27 (uker)+6(dager), da går du over i den tjueniende uken (28+1). "

"Tredje og siste trimester går fra den 29. uken, det vil si 28 (uker)+1(dager)og frem til fødselen."

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk over når jeg var i uke 29.Altså 28+1

Skrevet

Jo, men man er jo over i uke 29 når man er 28+0 også?? Det står det i alle fall på "din egen side" at jeg er i uke 29 i dag og jeg er 28+0...

Skrevet

Jeg regner ikke det!

For når du er 28 uker er du 28 fullgåtte uker og skal begynne på din uke 29 med 28+1...

Men det er da ikke noe stress:)Kan du ikke bare hoppe over hit i dag da?:-)

Skrevet

selvsgt kunne jeg det en dag fra eller til betyr jo ikke noe. Men jeg bare synes det er så teit at det ikke er skikkelig definert, fordi jeg har sett dette temaet bli tatt opp noen ganger. Og aldri blir noen enige...

Jeg vil jo være 28 fullgåtte uker i morgen også da... + 1 dag... men like fullt være i uke 29.

Sånn jeg tenker er dag 0 den første dagen i den første uka, og man er i uke 1. En uke har 7 dager, så dag 0+ 0,1,2,3,4,5 og 6 tilhører uke 1. Når dag 6 er over er uke 1 fullført og man er 1 fullgått uke. Altså uke 1+0. Som jeg da mener blir den første dagen i uke 2. Skjønner du hva jeg mener?

Er jo ikke rart folk er uenige, for det er jo kjempevanskelig å forklare hverandre hvordan man tenker...

Skrevet

Ja,jeg skjønner helt og holdent hva du mener:-)

Syntes dette systemet er kokelimonke;)

Noen sider regner 3 tri fra uke 26 også.Så er forskjellig overalt!

Er jo veldig lite som stemmer inne her på bim som man irriterere seg over.Se på vekt og sånn for hver uke.Noe så feil!Det irriterere meg grenseløst noen ganger....

Men du jeg syntes du kan klatre over i dag jeg!:-)

Gratulerer og velkommen til 3tri og siste etappe;)Nå går tiden skremmende fort;)

Skrevet

1. trimester gikk gruelig fort synes jeg, men det er jo så kort også. 2. trimester har siden påske sneglet seg avgårde... Begynner å bli litt lei nå merker jeg, ennå det er et godt stykke igjen...

Ble lei da jeg gikk med 1. også relativt tidlig, men når jeg begynte å nærme meg gikk den følelsen over og jeg kunne sikkert gått gravid et par mnd til, hehe! Håper det skjer nå også. Må være veldig kjedelig å være lei på slutten, særlig om man går over terminen...

Skrevet

Ja,1 tri syntes jeg gikk fort også.Syntes det stoppet litt mer opp i 2 tri etter den ordniære ul og frem mot 3 tri!

Men nå suser tiden syntes jeg.Men det kan være fordi jeg føler jeg har fryktelig dårlig tid selv om jeg har 7-8 uker igjen så har jo god tid hehe!

Vi krysser fingrene vi for at ingen av oss går over termin;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...