Gå til innhold

Balderklinikken! Spørsmål ved behandlingen der og hvor bra den virker.... dere som har vært der/er der...

Anbefalte innlegg

Skrevet

To nære venner, og jeg, har vært på Balderklinikken, for tre svært ulike årsaker. Vi fikk alle tre NØYAKTIG SAMME BESKJED om behandling... det var at vi skulle kutte ut melk, gjær, sukker og hvete. Dvs si, kutte det HELT ut av kosten. Alle tre skulle ut i fra en diett på ren protein, "trege" karbohydrater og "riktig" fett (f.eks nøtter) bli friske. INGEN av oss ble det.

En av mine venner ble i tillegg anbefalt akupunktur, noe som hadde noe effekt etter hvert, tror hun.

Noen andre med erfaringer?

Fortsetter under...

Skrevet

Det var ett innslag på kveldsnytt i går om denne klinikken. Vedr. kreftbehandlig. Søk opp dette på nrk sine sider....

Skrevet

Så det i avisen i dag. Det er nettopp derfor jeg lurer i forhold til andre plager. Dette dreier seg om andre mer kronisk artede sykdommer, som de lover skal bli bra, dersom man gjør som de sier...

HI

Skrevet

Filosofien deres er jo at nettopp disse matvarene skaper ubalanse i tarm og dermed immunforsvar i smarbeid med p-piller og antibiotikakurer. Når immunforsvaret forstyrres kan man jo pådra seg all verdens sykdommer, det er vel derfor de er så keen på dette med diett. Jeg synes det er en rimelig antakelse.

Jeg har selv gått der, på bakgrunn av at jeg det siste året har fått i meg 10 antibiotikakurer og var sikke rpå at jeg ahdde overvekst av candida i tarmen og derfor ble oftere og oftere syk, siden immunforsvaret da blir dårligere og dårligere av dette som er en effekt av antibiotikaen. Jeg visste at B.klinikken jobbet spes m denne problematikken

jeg ble først satt på samme diett som du beskriver, i tillegg til å skulle ta probiotikatabletter daglig, og en del urtetabletter som virker betennelsesdempende og soppdrepende. Dette virket usannsynlig fort på meg. Etter noen få uker med dette hadde jeg fått SÅ mye mer energi, var så mye mindre trøtt, hadde overskudd til å gjøre ting på kvelden i stedet for bare sofasitting osv. Det var så påtagelig at det kunne ikke være tilfeldig. Men om jeg får styrket immunforsvaret mitt tilstrekkelig gjenstår å se. Bedre er jeg ihvertf blitt

Kan jeg spørre hva du var der for??

Skrevet

Lungebetennelser og luftveisproblematikk. Hadde gått mye på antibiotika, og de testet meg for candida, og sukkersyke, og masse annet... og alle prøvene var perfekte... eneste som er problemet hos meg, er immunforsvar og luftveier, og ca 15 kg for mye... Gikk ned i vekt, det var det eneste. Resten ble ikke bedre i det hele tatt...

HI

Skrevet

Kan jo også for ordens skyld fortelle hva de to andre jeg kjenner var der for.

Den ene har problemer med å være veldig varm, svette så fort kroppen er i bevegelse osv... dette har vært et problem for denne personen siden tidlig tenår.

Den andre har rygg/nakke-problemer, og hodepine og migrene...

Så rimelig ulike årsaker, mener jeg da...

Annonse

Skrevet

I og m at immunforsvaret i all hovedsak er lokalisert i tarmen så er det jo ikke rart de foreslo dietten for din del og msitenkte candida. Samme m meg, og mitt dårlige imm.forsv. men varme vet jeg ikke helt hvordan er forbundet med dette- kanskje feil i stoffskiftet?

migrene kan så absolutt være relatert til feil diett, men rygg/nakkeproblemer hadde kanskje hatt mer nytte av akupunktur? Var det hun so m fikk foreslått det?. Vet ikke, men de mener vel at alle får sterkere helse ved å kutte denne kosten ut og balansere tarmfloraen.

Skrevet

Vi fikk en time på Bralderklinikken av svigersmor for lillejenta vår. Hun har sovet veldig dårlig siden fødsel og etter en lang periode med lite søvn prøvde vi homeopat på Balderklinikken for å se om det kunne hjelpe. Hjalp ikke stort syns jeg, og ble for dyrt i lengden å gå der for å få samme beskjed hver gang og nye resepter på ting jeg allerede hadde funnet og lest om på nett, og som desverre ikke funket.

Men alt i alt, har jeg ingenting imot homeopater, eller denne klinikken altså :)

Skrevet

Hehe, alle jeg har hørt om som har hatt med Balderklinikken å gjøre har fått diagnostisert candida. =)

Skrevet

Jeg hadde ikke candida. Noe de ble veldig overrasket over. Jeg var heller ikke disponert for sukkersyke,... nok et overraskelsesmoment for de. Jeg hadde veldig lavt kolesterol, av begge typene. Og de fant faktisk ikke noe annet galt, enn at jeg har lave tpk-tall, noe jeg visste fra før. Jeg har heller ikke problemer med fordøyelsessystemet.

Derfor oppelever jeg at de bare prøver denne dietten på alle, når de egentlig ikke har peiling. Og JA, den funker nok for mange... Men for meg hadde den kun en virkning... 8 kg ned i vekt, noe som også egentlig burde vært mer...

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...