Gå til innhold

Venter nr. 4 - Hvilken bil skal man gå for

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi venter nr. 4 og har store problemer med å finne ut hvilken biltype som vil passe oss best. Den må jo selvfølgelig ha minimum 6 seter gjerne 7 og det må være plass til 4 puter/seter/stoler da ingen av barna er store nok til å sitte uten. I tillegg bør der være litt bagasjeplass slik at man får plassert en vogn i tillegg til litt annet.Et annet viktig poeng er at den ikke sprenger budsjettet vårt. Ser mange biler jeg kunne tenkt meg i prisklassen 200-350 000,- men dette blir alt for dyrt. Dette er biler som toyota previa, mazda 5 o.sv. Vi har også tenkt på WW Caravelle eller transporter, her er jeg noe skeptisk da veistandaren der vi bor er elendig og disse bilene har rykte på seg for å trenge en del vedlikehold. Jeg må ha en driftsikker bil da jeg bor et sted uten off. kommunikasjon og er helt avhengig av bil daglig. Vi har jo toyota hiace og hiclass, men syvseterne her blir for trange for mange bilstoler ( 4 i rekke bak, 3 foran) sekseter har et av setene foran og jeg vil helst ikke plassere noen av barna forsetet.Som sagt mye for og imot. Hva har dere valgt som har flere barn enn snittet på 1.9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

VI har Caravelle, lang utgave. Ingen kan måle seg med den ang lasteplass. Plass til tre, fire vogner om vi vil, uten å slå dem sammen ;)

Et must for oss når vi skal på ferie. Blir jammen endel når man har med fire barn.. Hater å måtte planlegge og velge hva som skal med og ikke, så vi dyter inn ;)

Vi har en ny modell da, så da er vel standarden deretter også. Hadde en gammel før, men da var det litt mye seter og liten lasteplass (kort utgave)

Uansett, i en Caravelle kan du selv velge hvor mange seter du trenger osv. Synes vår er meget god å kjøre.

Men det finnes nok veldig mange gode alternativer..

Skrevet

Vi har VW Caravelle (08 modell, kort utgave og 8 seters) og bor på et sted med veldig dårlige veier, snø og is på bratte, svingete veier osv, men klarte oss likevel med piggfritt i vinter, og da har bilen vår faktisk bare 102 hk! Er bra imponert over den jeg :-) Vet om flere som har denne bilen i både eldre og ny utgave, og har aldri hørt at det er mye trøbbel med den, tvert i mot.

Nye modeller har veldig personbilfølelse, og er kjempegod å sitte i og å kjøre. Eneste jeg evt kan si er litt negativt, er at den har et noe høyt støynivå, men ikke sånn at det er ille heller. Plassen er formidabel. Etter å ha kjørt bilen i et år nå synes jeg alle andre biler er knøttsmå, lave og uoversiktilige ;-) Elsker rett og slett bilen vår!

Skrevet

Har ikke behov for så stor bil selv siden vi blir 3 hvert øyeblikk og ikke 6, men pappa og kona har en VW Sharan som de er veldig fornøyd med. Den fåes i forskjellige varianter, men den de har kan man ha opptil 7seter. Alle setene kan tas ut (bortsett fra forsetene) man kan velge nøyaktig hvor mange seter man vil ha og hvor disse skal stå. Hvis man er 6stykker i bilen blir det nok best plass til bilseter til barna hvis man tar ut det midterste setet på rad nr 2, men vet ikke hvor god plass det da er til vogn bak de bakerste setene.

Skal visst være god å kjøre også, selv på glatta. Jeg har ikke prøvd den selv, men samboer synes den er god og han er kresen

Vet ikke hva den ligger på i pris. Selvfølgelig litt avhengig av modell, men tror ikke den av de dyreste hvis man ikke skal ha den så ny som mulig

Skrevet

vil ikke anbefale sharan om man har fler enn 3 barn..

de 2 siste setene er de knapt med benplass, og så får du ikke plass til barnevogn.. har prøvd denne typen bil..

Sambo var i Drammen i går og henta en -95 caravelle syncro 8 seter for den bet vi 25.000,- og ALT av slitedeler er nytt.. Spesielt dekk, reg.reim og vannpumpe.. Eneste minuset på denne bilen var at lakken har fått seg noen steinsprutskader og bittelitt lakkrust..

Du trenger overhodet ikke å gå over 200000,- for å få deg en skikkelig bra bil..

Men, bruk god tid på finn og autodb.. Vi satt inntest isiden pinse og leta, og fant ut at de beste bilene med lav pris gikk som hakka møkk..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...