SugarIntheMorning Skrevet 11. juni 2009 #1 Skrevet 11. juni 2009 Til dere som har født store babyer, var dere også store i forhold til symfysemålet? Jeg er nesten helt lik størrelsen jeg var på forrige barn, (litt over den mørke grønne streken men innenfor det lysegrønne) og lurer på om jeg da kan satse på samme vekt på barnet? Forrige barn var 3600g.
Seels Skrevet 11. juni 2009 #2 Skrevet 11. juni 2009 Jeg lurer på det samme. Symfysemålet mitt hoppet brått fra under den mørkegrønne streken til godt over. Jeg hadde bestilt liten baby........
Linn,Skrållan&LilleSøster Skrevet 11. juni 2009 #3 Skrevet 11. juni 2009 Jeg lurer også på dette. LIgger ca likt på symfysemålet nå som sist. Men,magen er mye mindre nå enn sist. Nr 1 kom en uke før og veide 3700gr. Denne snuppa i magen er estimert til +19% altså ca 4,3kg ved fødsel. Det er ingen som kan fatte at hun kan være så stor. Ligger litt over den røde streken på målene,men langt innen for det grønne. Jeg selv er lita og ikke gått opp mere enn ca 8kg.Veier 67kg i uke 38+4. Så er jammen spent på vekta til denne ungen når hun kommer. Håper det blir veldig snart.
Mamma_til_isabella Skrevet 11. juni 2009 #4 Skrevet 11. juni 2009 Da kan jo jeg svare dere siden jeg har vært å kontrollert vekten til tulla i magen flere ganger dette svangerskapet. Mine sf mål har hele tiden ligget i ytterkanten over den røde streken så de har vært høye.De har ligget slik hele svangerskapet. Og min frøken ligger på minus siden og er estimert til å veie 3400 ved fødsel så hun er ingen stor bebis. Sf målene indikerer ikke på at man har en stor baby.Fordi det er så mange faktorer som spiller inn der.Mengde fostervann,leie på babyen og hvor stor livmoren er.Noe som kan varierere veldig mye!
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 11. juni 2009 #5 Skrevet 11. juni 2009 det varierer fra person til person, og svangerskap til svangerskap..med min første lå jeg rett under normalen fram til uke 28, da flatet det gradvis ut og endte langt under det lysegrønne..jeg fikk jevnlig ul og jenta var estimert til 2800 til termin, men var bare 2400... søsteren min har med begge jentene sine ligget skyhøyt på kurvene og jentene var 2900(2 uker før termin) og 3100( 2 dager før termin)...hun hadde myyyyye fostervann! jeg er spent på str denne gangen. da målene var i ytterkanten av det lysegrønne på forrige måling..etter ei tulle på 2, 4 kg med lave mål, blir det spennende å se hva denne gutten veier;-)
Må jeg ha nick? *Nr3påvei* Skrevet 11. juni 2009 #6 Skrevet 11. juni 2009 Lå godt over den røde strenken med første..hun var 3930g, ligger helt oppi kanten på det lysegrønne feltet denne gangen..(over røde steken) gjort det hele sv.skapet. Legen mente på at de ble iallfall ikke en unge på under 4 kg. (har normal mengde fostervann også fikk jeg beskjed om) Men føler selv at magen er mindre denne gangen. Gruer meg ikke..hadde en veldig lett fødsel med nr 1. Trodde ikke på de når de sa hun var nærmere 4 kg.. ;P hehe blånekta til jeg fikk bildebevis..
Tre gutter, en jente og spire Skrevet 11. juni 2009 #7 Skrevet 11. juni 2009 Det tror jeg ikke er noen regel. Min første mage var meget stor, sprengte alle grenser. Men ut kom en gutt på 3380. Var mindre neste gang og da kom det en på 3780. De to neste var rundt 4 kg begge to, pluss/minus, og da var magen "normal" litt over gjennomsnitt. Den som er der nå er langt over det grønne feltet, men på 3D målte legen og sa han ville være rundt 3300 gram en uke etter terminen min. Det tror jeg ikke noe på, men men. Skulle fortelle hvordan det gikk.. Ikke så dumt med en litt liten baby, men hodet på mine barn pleier å være stort, så jeg regner med denne ikke er noe unntak. Da hjelper det ikke at de veier lite
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 11. juni 2009 #8 Skrevet 11. juni 2009 og det er ikke så stor forskjell å føde så lenge babyen ikke er over 4500(og hodet er innenfor normalen...).fødselslegen sa til meg at mellom 2500 og 4500 var det samme...de små har ikke like mye tyngde å komme ut med...
Lykke X 4 Skrevet 11. juni 2009 #9 Skrevet 11. juni 2009 Nei, det trenger ikke ha noe sammenheng med symfysemål og størrelse på baby. Min første veide over 5 kg, og jeg hadde symfysemål innenfor normalen (det grønne feltet) inntil uke 40, da gikk det ut i det skraverte feltet. Med nummer to lå symfysemålet hele tiden over godt over normalen (utenfor det grønne feltet), men han var den minste av mine to (3700). Denne gangen er målene som hos førstemann (mulig noe mindre), så nå er jeg usikker Det har nok noe å si både hvilken gang du går gravid, hvordan kroppen din er bygget, mengden fostervann, hvordan du bærer barnet og ikke minst hvem som måler
Tre gutter, en jente og spire Skrevet 11. juni 2009 #10 Skrevet 11. juni 2009 Det stemmer. Det vonde er hodet, det har jeg erfart.. Min første var 33 cm (merket det knapt) min siste var 38,5 og det håper jeg at jeg slipper denne gangen. Kroppen glir jo bare etter..
Plutselig_gravid Skrevet 11. juni 2009 #11 Skrevet 11. juni 2009 Jeg har født 2 barn på over 4 kg. Med førstemann hadde jeg sf-mål langt over normalen. Han var 4200/53. Med jenten hadde jeg lave sf-mål. Lå på rødstreken og litt under. Hun var 4140/51 Så jeg tror det har mer med hvordan man bærer barnet enn str. Gutten(førstemann) bar jeg nemlig veldig høyt, mens jenten bar jeg VELDIG lavt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå