Meg og bøllegutta!! Skrevet 11. juni 2009 #1 Skrevet 11. juni 2009 Prøver å lage fiskemiddag et par ganger i uken, men det er begrenset hvilke retter gutta på 2 år og 4 år liker..............Følgende retter er populære hos enten den ene elller begge: Fiskeburger......... Fiskekake inni hamburgerbrød. Oppskåret agurk,tomat og salat som tilbehør. Fiskekaker og fullkornspasta. Fiskepinner og fullkornspasta Laksespyd. deler en filett i biter og trer på spyd. Steker i ovn. Serveres med kokte poteter, rømme og salat. Laksewraps. Tortilla lefse fylles med laksefilet, rømmme og ulike grønnsaker Så vil jeg gjerne høre hvilke fiskeretter deres unger liker : ))
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 11. juni 2009 #2 Skrevet 11. juni 2009 Lakse- eller ørretpakker er populært her. Pakk filetene inn i aluminiumsfolie (en i hver pakke) og ha gulrøtter / broccoli / blomkål / hva slags grønnsaker som helst på. Litt olje og litt salt. Stekovn i ca 20 min. Ris ved siden av. Det som er supert med denne varianten er vi voksne kan ha løk, hvitløk, lime, dill osv på uten at barna trenger å ha det. Supert!
line_n & sara Skrevet 11. juni 2009 #3 Skrevet 11. juni 2009 noe så enklet som torsk i tomat er favoritten! lager tomatsaus, har oppi grsaker, poteter i skiver (så de koker fort) og torsk! men min pode liker alt i tomatsaus, da!
line_n & sara Skrevet 11. juni 2009 #4 Skrevet 11. juni 2009 hun spiser forresten alt vi gir henne, også fiskesuppe er en hit! men den lager jeg selv med fiskefond, så saltinnholdet er lavt og den ikke inneholder msg. prøvde å steke sei panert med mye karri og litt mel, med yoghurt med vårløk og mangobiter som saus, det var populært! (så oppskriften på det der sunnhetsprogrammet til tv2)
petite fleur Skrevet 11. juni 2009 #5 Skrevet 11. juni 2009 Mange gode tips til fiskemiddager her :-) Gutten vår liker: lettsaltet torsk med hvitsaus og bacon Fiskekaker m pasta Fiskegrateng
Den heldige eier av ett barn Skrevet 11. juni 2009 #6 Skrevet 11. juni 2009 -Stekt sei dyppet i mel, salt og peppe. Med potet, gulrot, blomkål og brokkoli til -Kokt torsk med potet, brokkoli og smør -Nysaltet torsk med stekt bacon, gulrotstuing, potet og brokkoli -Boknafisk -Nysaltet uer med potet, gulrøtter, smør og flatbrød -Stekt laks i panna krydrer etter humør og hva vi vil ha -Kokt laks i forskjellige varianter -Laks/torsk/uer i aluminiumsfolie i ovnen med masse grønnsaker til -Kokt kveit -Fiskesuppe -Fiskesandwich Så liker hun hjemmelaget (av oldemor) -Fiskepudding -Fiskekaker -Fiskeboller -Fiskegrateng -Fiskeburgere -Fiskepinner Her er mange gode oppskrifter www.godfisk.no
Gjest Skrevet 11. juni 2009 #7 Skrevet 11. juni 2009 Stekt makrell er favoritten. Ellers spiser han det meste med hvit saus ( plukkfisk, fiskeboller, men det blir sjeldent siden jeg ikke liker det) Fiskepinner med potetstappe var også topp, men det spiser jeg heller ikke så det får han bare når pappaen lager middag. Rødfisk som jeg elsker vil han ikke ha i det hele tatt:(
Raych Skrevet 11. juni 2009 #8 Skrevet 11. juni 2009 Det meste egentlig:) Alt det du ramser opp. Fiskeboller i hvit saus. Stekt fiskepudding med råkostsalat og poteter. Ovnsbakt ørret i aluminiumsfolie. Kokt laks, torsk, ørret. Fiskegrateng. Grillet fisk. Osv, osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå