to tette Skrevet 10. juni 2009 #1 Skrevet 10. juni 2009 Jeg har en 15 mnder gammel datter som er SÅ sutrete ! Skal ha viljen sin hele tia, -selvfølgelig, og skal ha meg med på ALT. Leker ikke/sjelden alene. Jeg skal være med på leken, hvis ikke blir det bare sutring. Får hun ikke viljen sin, blir hun helt forferdelig fornærmet. Hvordan skal jeg håndtere dette? Noen råd for å få henne til å leke mer selvstendig? Hvordan skal jeg reagere på selve sutringen? Overser jeg begynner hun å hylskrike. Pleier å trøste henne, men samme lefsa når jeg da går fra henne igjen. Tolmodigheten min begynner å briste, -noen tips og råd?
LilleToa <3 AugustBaby på vei! Skrevet 11. juni 2009 #2 Skrevet 11. juni 2009 har det akkuratt på samme måte!! hun her er snart 17 mnd da, men hun er sta som et esel. får hun ikke viljen sin hiver hun seg ned på golvet, stanger hodet i gulvet (ja det er forferdelig) og skriker for full hals. prøver jeg å trøste henne blir hun faktisk enda verre :S men jeg har prøvd å sette litt mer grenser til henne. det er jo lett å la de få viljen sin når de blir SÅ vanskelige! og hun har en farmor og to tanter (går på barneskolen) rett over oss, og de er veeeldig kjekke å gå til etter at mamma har "kjeftet"... da er det kjeks og alt mulig hun får. no har hun NULL respekt for meg men jeg fortsetter å prøve da.. hun må bare få grenser som hun kan skjønne, hvis ikke blir det konsekvenser (jeg gir henne først en advarsel hvor jeg spør om jeg skal knipse fingeren, og hvis hun ikke gir seg så gjør jeg det) ikke noe vondt, men bare en reaksjon som får henne til å stoppe opp. nå vet hun hva "knipse fingeren" er, og når jeg spør henne så slutter hun å tulle seg veldig effektivt! og må bare få presisert at hun får ikke vondt når jeg gjør det :)
to tette Skrevet 11. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 11. juni 2009 takk for svar. er vell ingen enkel løsning. tolmodighet. Ikke la henne få viljen sin når man har sagt nei. men hvordan avlede en som er blidd så stor.. få henne til å akseptere ett nei. Ang leke alene har jeg ikke peiling... min får lillebror til høsten, da må hun plutselig leke alene, å bli satt til siden når lillebror skal ammes o.l.. det blir spennenede! knipse kan jeg ikke gjøre. redd hun skal ta det etter meg da. tru det er sånn man skal gjøre mot andre, gå fysisk til verks. nei, det må hun ikke lære av mamman sin. vondt eller ikke. (litt vondt/skremmende må det jo være om hun slutter ?)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå