1 Skrevet 10. juni 2009 #1 Skrevet 10. juni 2009 http://www.boligpartner.no/ferdighus/Herskapelig/Sagatun/ Skal mest sannsynlig bygge hus om ikke alt for lenge, og sitter å drømmer meg bort i huskataloger. Er det noen her som har bygd Sagatun? I så fall, hva betalte dere for hele huset, all inclusive? Blir sikkert alt for dyrt, men time will show. Uansett et utrolig fint hus.
Gulosten™ Skrevet 10. juni 2009 #3 Skrevet 10. juni 2009 Det ser dritdyrt ut for å si det sånn Vi skal bygge et heelt vanlig 2,5-etasjes hus fra Nordbohus, og er snart oppe i totale kostnader på 2,7... Hehe. Vil nok ikke forundre meg mye om dette huset (Sagatun) koster ca 2 mill, også kommer alle tilleggene. Å gange prisen med nesten 2 er ikke urealistisk Fikk en prisliste fra Boligpartner da vi holdt på å jakte, men fant den ikke i farta. Anbefaler deg siden www.byggebolig.no, der er det MANGE mennesker som utveksler erfaringer, priser o.l. En flott side vi har hatt mye nytte av.
Gulosten™ Skrevet 10. juni 2009 #4 Skrevet 10. juni 2009 Har dere konkrete planer, forresten?? 1. august kommer det nye miljøforskrifter som gjør at alle hus blir en god del dyrere - men byggesaker som er sendt inn før da beholder de gamle prisene....
1 Skrevet 11. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 11. juni 2009 Er ikke bestemt når vi skal bygge, vet bare med 99% sikkerhet at det blir nytt hus innen et par-tre år. Liker å være ute i god tid med planleggingen:) Så det skal bli enda dyrere å bygge? Som om det ikke er dyrt nok allerede. Det som iallefall er fint for oss, er at vi får gratis tomt som er så godt som klar til å begynne å bygge på. Vil også tro at vi slipper å betale oppkoblingavgift på vann og kloakk, siden vi mest sannsynlig bare kan koble oss på det som er på gården der vi skal bygge. I tillegg kjenner vi en del håndverkere som kan hjelpe oss litt med grunnmur, snekkering osv. Så med dette i beregningen hadde jeg håpet at Sagatun kunne kommet rundt 3 - 3.2 mill, som er vår grense. I følge Boligpartner koster det rundt 2.2. - 2.3 å bygge Sagatun - bare for byggesettet, så spørs om jeg kommer innenfor hva vi kan betale for et hus, selv om vi får en del ting billigere...
playground princess Skrevet 11. juni 2009 #6 Skrevet 11. juni 2009 Dersom dere liker herskaplige hus, må dere sjekke Helvik Hus Tradisjon 515 :-)
1 Skrevet 11. juni 2009 Forfatter #7 Skrevet 11. juni 2009 Ja det var fint det! Men vil tro det koster en smule også da...Likte forresten også 520.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå