Gå til innhold

Vask av lammeskinn

Anbefalte innlegg

I dag har jeg kjøpt lammeskinn til lisstuppa. Bør jeg vaske det før jeg tar det i bruk eller holder det å lufte det godt? Jeg liker å vaske alt før det taes i bruk, men ull er vel selvrensende, er det ikke? Hvordan bør jeg i tilfelle vaske det? Milo? Eller noe annet? Noen med erfaring?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140239339-vask-av-lammeskinn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vasket ikke mitt før bruk, men etter en tids bruk trengte det en vask. Tjoppa skinnfellen i maskinen sammen med Milo på ullprogram, lot det ligge flatt under tørkingen. Når det var blitt skikkelig tørt leita jeg opp en gammel hårbørste og gikk over hele skinnet med den. Voilà: så godt som nytt!

ikke vaske det før bruk nei... det renser seg selv, Jeg vasket lammeskinnet mitt nå, fikk beskjed av butikken da jeg kjøpte det for noen år siden at jeg ikke måtte bruke milo da det ville ødlegge selvrense mekanismen som var på lammeskinn..jeg kjøpte spesialvaskemiddel, og når jeg tok det ut av vaske maskina skule jeg bruke en grov børste på skinnet mens det enda var vått, hadde ikke noen børste så da brukte jeg bare finger tuppene, gikk greit det og.. nå er det så godt som nytt:)

• 2 uker senere...

Ikke bruk Milo!

Jeg har ødelagt et skinn med det allerede:(

Nå har jeg kjøpt spesalshampoo på Babyshop og skal prøve med det på et av de andre (har flere fra før til gulvpynt).

Vi hengte opp vårt også, gjorde egentlig alt feil, så her er hva du IKKE skal gjøre, som jeg gjorde...

- ikke bruk Milo, evt spesialshampoo eller en såpe som kan kjøpes på Husfliden, Almhulds eller noe sånt, svenskt merke.

- ikke la den soltørke

- ikke heng den over en snor, heng den heller opp i to kanter eller legg den flat.

Jeg børstet skinnet når det var tørt og brukte hundens børste, det ble kjempefint og fluffy!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...