Solmamma Skrevet 10. juni 2009 #1 Skrevet 10. juni 2009 Får man da en uke ekstra permisjon? Eller trekkes det fra totalen?
Moderbodin har født Skrevet 10. juni 2009 #2 Skrevet 10. juni 2009 Det blir bare borte på en måte. Permisjonstida blir den samme.
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 10. juni 2009 #4 Skrevet 10. juni 2009 det regnes om uansett..og dersom man føder 2 uker før tiden, vil det trekkes fra 2 uker(man regner så og så mange uker fra fødselen.så man vil uansett få like lang perm;-)
meg & to små vampyrer Skrevet 10. juni 2009 #5 Skrevet 10. juni 2009 Man får ikke like lang perm uansett. Om man føder to uker før termin så mister man to uker (fordi tre uker må tas før babyen fødes, om ikke faller de bort). Om man føder en eller to uker etter termin så får man jo ukene, men uten babyen.
Solmamma Skrevet 10. juni 2009 Forfatter #6 Skrevet 10. juni 2009 Så de 54 ukene man har krav på (m 80%) starter når barnet er født? Altså 3 uker før termin, 1 uke overtid, og så 54 uker permisjon med barn? Er det slik å forstå eller har de to første som svarte rett?
meg & to små vampyrer Skrevet 10. juni 2009 #7 Skrevet 10. juni 2009 Nei, den uken med overtid tas fra permisjonspotten! Dvs du tar den mens du venter og får den ikke sammen med babyen. 54 uker er inkludert tiden før fødsel også. Så om du føder en uke over termin har du allerede brukt 4 av ukene. skjønner?
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 10. juni 2009 #8 Skrevet 10. juni 2009 du har rett vampyr;-) tenkte litt feil..
meg & to små vampyrer Skrevet 10. juni 2009 #9 Skrevet 10. juni 2009 Det er jo ikke et logisk system, så det er ikke rart. Man skulle jo tro at ukene med barnet var viktige, men dessverre er det ikke slik.
Heidi <3 Skrevet 11. juni 2009 #10 Skrevet 11. juni 2009 hva skjer da om man føder 2 uker før tiden.. vil man da miste 2 uker av sin perm? for om tre av ukene skal tas før fødsel og man føder 2 uker før, faller de da bare bort? eller får man de etterpå slik at det uansett bli som man regnet ut første gangen når man regnet etter termin dato?
prinsesse09lillebrøster10 Skrevet 11. juni 2009 #11 Skrevet 11. juni 2009 Føder du FØR 1.JULI er det slik at du har min 3 uker som er permisjon før fødsel, maks 11(!), på den måten vil du miste det som er imellom om du føder før. 1 uke før og du mister 1 uke av permisjonen. 1 uke seint og du får samme antall uker, men 1 uke mindre sammen med babyn. - allså du ¨får ingen ekstra uke selv om du har gått over. Føder du ETTER 1. JULI er det nye regler. Blant annet er en av de nye reglene at denne dumme greie er borte. Du har da krav på 3 uker før fødsel, men ukene begynner først å telle ETTER fødsel. Så da nullstiller man på nedkomstdato (etter det jeg har skjønt*) Føder du etter 1. juli ville jeg bedt om veiledning på NAV for dette er nytt for oss og dem og det er veldig greit å få en samtale!
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 11. juni 2009 #12 Skrevet 11. juni 2009 jeg har vært til samtale på nav og forsto det slik at det ikke spilte noen rolle hvilken termin jeg skrev( planlagt ks to uker før), fordi de regner et visst antall uker fra fødselsdatoen...kanskje det er dette som er nytt da?
prinsesse09lillebrøster10 Skrevet 11. juni 2009 #13 Skrevet 11. juni 2009 Det er nok det- om du skal ha KS etter 1. juli?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå