Mini09&Lille12 Skrevet 10. juni 2009 #1 Skrevet 10. juni 2009 Jenta mi er 1 uke gammel og jeg syntes amming er vanskelig. Fast bestemt på å klare dette. Hun legger på seg og går fint sånt sett,men er aldri fornøyd når hun har fått pupp en halvtime på hver! Hvorfor ikke?? Hun sover greit på dagen, men på ettermiddagen er det bare pupp og pupp hele tiden. Blir så sliten og engstelig.. Hun bæsjer mye også, og er redd det er mageknip.. Hun søker hele tiden etter pupp rett etter hun har fått.. Det renner jo melk av puppene, så kan ikke være for lite??
Brillefint - Jadda! Skrevet 10. juni 2009 #2 Skrevet 10. juni 2009 Minien her i huset hadde magevondt - noe som resulterte i svært hyppig amming fordi det hjalp på for magesmertene han. Han bæsjet hele tiden stakkars. Fant til slutt ut at han ikke tålte at jeg drakk melk, og da ble det litt bedre. Anbefaler sukkervann!!! Her var det så mye amming til å begynne med at jeg holdt på å bli gal og koste meg ikke noe særlig med den. Men så gikk det seg til etter hvert. Ungen blir større og spiser fortere og mer ved hvert måltid. At ungen krever seg oftere på ettermiddagen er også helt vanlig. Da har man ofte mindre melk, men den melken man har da er fetere og ungen spiser oftere. Da spiser ungen seg opp for kvelden/natta. Jeg gir mini pupp en gang i timen fra fem til åtte sånn ca, rett og slett for å fylle på litt - så sover han lengre før han våkner og vil ha pupp igjen:) Det kan være et slit til å begynne med, men det vil gå seg til og det vil bli mye bedre! Lykke til!
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 11. juni 2009 #3 Skrevet 11. juni 2009 Spørsmål til "mamma sin snusk": Jeg har en gutt på 6 uker som høres ut som babyen din. Skriker, har vondt i magen og bæsjer mye. Eneste som hjelper er pupp. Har tenkt å prøve å kutte ut melk. Hvor mye melkeprodukter måtte du kutte ut for at det skulle bli bedre? Kun drikkemelk? Hva med yoghurt og fløteis f.eks? Helsesøster anbefalte å prøve å kutte ut kun drikkemelken, men jeg glemte å spørre om disse matvarene..
Brillefint - Jadda! Skrevet 11. juni 2009 #4 Skrevet 11. juni 2009 Jeg kuttet ut drikkemelk og yoghurt og unngikk store mengder melkeprodukter (rømmedip, pizza m mye ost, osv.). Først kuttet jeg ut drikkemelk og yoghurt - og merket en enrom forskjell! Men ungen hadde fortsatt litt vondt i magen og kuttet ut resten (som jeg nevnte over) uten at det hjalp så veldig mye, men litt kanskje. Klarte rett og slett ikke å finne ut hva annet han ikke tålte...
Brillefint - Jadda! Skrevet 11. juni 2009 #5 Skrevet 11. juni 2009 Kan forresten legge til at nå er han straks 5 mnd og tåler at jeg drikker melk igjen:) Han er veldig god i magen nå!
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 11. juni 2009 #6 Skrevet 11. juni 2009 Takk for svar :-) Jeg får gjøre et forsøk jeg også..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå