Gå til innhold

Vil amme, men vil også ha muligheten til å bli gravid igjen fort !

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er skal snart få barn nr 2, sist så ammet jeg til jenta var nesten 2 år. Denne gangen vil jeg ikke amme så lenge, fordi jeg vil ha tilbake mensen fortest mulig.

Betyr det at jo fortere jeg slutter å amme, jo fortere kan jeg bli gravid igjen ?

Fikk ikke tilbake mensen før jeg sluttet helt å amme sist.

Vil jo amme lengst mulig.

Tenker nå at 7 mdnr må være grensa.

Noen som er/har vært i samme situasjon ??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det trenger å bety noe at du ammer. Jeg fikk tilbake mensen etter 8 uker til tross for iherdig amming. Det viktigste er vel at en etter hvert ikke lengre ammer så mye om natta, for det har mest å si for hormonene, men det blir det jo fort mindre av når barnet blir større uansett :-)

Skrevet

har hvertfall hørt at om en ikke ammer hver 2-3 time så er en mer fruktbar igjen, men amming er heller ingen sikker prevansjon.

så jeg tror nok at du kan bli gravid igjen om du fortsetter og amme på dagen.

uten at jeg skal si det sikkert

Skrevet

Gutten min var ca14 mnd da jeg ble gravid igjen. Uten å ha fått mensen og ammet fortsatt. I tillegg slet jeg med å bli gravid før,tok ca 5år før gutten kom. Så jeg trodde ikke jeg "kunne" bli gravid enda. Ble overraska ja.. var nesten 2mnd på vei da vi fant det ut..

Så JA du kan bli gravid selvom du ammer ;)

Skrevet

Hmm, har og lurt på når mensen kommer tilbake...da får jeg bare vente litt til å se... og er snart klar for nestemann. Tassen er straks 13 mnd. Må gjerne kutte ut ammingen. Ammer to, tre ganger i døgnet nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...