Gå til innhold

KAN MENSMURRING BETY AT JEG ER GRAVID?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har prøvd en stund nå,gått på pergotime denne gang. Skulle da etter pillenes beregning hatt eggløsning for 5 dager siden. Jeg pleier som regel å ha litt vondt når jeg skal ha eggløsning til vanlig,,men nå har det vart over en uke og det blir egentlig bare mere "vondt"..akkurat som jeg skal ha mensen. Syns kanksje jeg kan huske det fra forrige gang jeg var gravid,men kan man virkelig kjenne det så tidlig? Kanskje når egget fester seg? noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg beklager, men tror nok det er hormonene som gjør akkurat det der:-(

MEN, det betyr absolutt ikke at du ikke er gravid!!! Men med hormonbehandling kommer den type signaler uten at det nødvendigvis har noe å si, vi får bare håpe du går over ikm uten besøk fra tr! Når blir ikm for deg da?

Tvi tvi

Skrevet

litt ny i det her,men hva betyr egentlig ikm? hehe..Ja,det er sant,det kan jo være hormonene. tok 2 pergo denne mnd.

Skrevet

Mensmurringer var vel det eneste symptomet jeg hadde sist gang jeg ble gravid (i tillegg til uteblitt mensen da). Men husker ikke hvor tidlig det startet.

Så ja, det kan være ett tegn på graviditet.

Håper det stemmer for deg :)

Skrevet

Ikm = ikke kommende mens. Altså den dagen du forventer mensen (som du håper ikke kommer)

Tror jeg ;)

Skrevet

aha..den skal komme rundt 20...men jeg håper IKKE den kommer...krysser fingre:-) men man blir jo helt sprø i huet av å drive å prøve da...tror man har sympt hele tiden,hehe

Skrevet

Hehe, går utifra at alle her inne vet om disse forkortelsene, men man lærer raskt! Siden det er såpass lenge til ikm kan det også være EL smerter (eggløsning). Så da er det bare å hoppe i bingen!! :-)

Murringer ved graviditet begynner ikke før etter EL iallfall, mener det først setter igang etter at spiren fester seg... (men er ikke HELT sikker)

Lykke til iallfall:-)

Skrevet

men EL hadde jeg den 6..(etter pergo regning) da hadde jeg sånn vanlig eggløsningsmurring som jeg pleier ha...også noen dager før den 6..kan vel ikke ha eggløsning i nesten en uke...hehe..nei,må vel bare smøre meg med tolmodighet og vente å se hva som skjer:-)

takk for svar

Skrevet

Hehe, nei en ukes EL er nok ikke mulig!! Men det ER mulig å ha murring før, under og etter EL, og det er også mulig for kroppen å "prøve" å ha EL, men ikke få det til, for så å "prøve" igjen. Og da kan det murre en stund.. Siden du går på Pergo er det godt mulig at alle disse tingene forsterkes litt også da, men ville nok ikke forventet graviditetsmurring såpass tidlig. Men det er jo iallfall et tegn på at hormonene jobber og står på skikkelig, og det er jo bra! Kroppen din forbereder seg veldig på å bli gravid, så da får vi håpe det går!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...