Moniqe78 Skrevet 10. juni 2009 #1 Skrevet 10. juni 2009 Noen som vet noe? Fikk vite at det var sukker i urinen.. Er i uke 36
muslingen Skrevet 10. juni 2009 #2 Skrevet 10. juni 2009 jeg fikk vite det samme for noen uker siden og måtte inn dagen etter og ta fastende blodsukker. da var det heldigvis helt fint. Håper det samme gjelder deg:) Lykke til så ses vi til uken:)
Moniqe78 Skrevet 10. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 10. juni 2009 Heisann muslingen, da håper jeg det samme... Vi sees til uken, har du fått info fra snart prinsesse 2? så du vet?
JenteOgGutterMamma! Skrevet 10. juni 2009 #4 Skrevet 10. juni 2009 Hei! :-) Skrev et innlegg her før i dag og spurte noe om det samme! Hos jordmor i dag ble det konstatert sukker i urinen 2+, og i morgen skal jeg inn til glukosetest! Er i uke 32 og håper virkelig at det kun er et engangstilfelle og at prøvene er fine i morgen! Lykke til du også! :-)
Moniqe78 Skrevet 10. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 10. juni 2009 Hei, så det først nå jeg at du hadde skrevet det samme. Lykke til! Håper det er vekk i morgen.
Kinemor85 Skrevet 10. juni 2009 #6 Skrevet 10. juni 2009 Jeg var hos legen i dag og tok en såkalt belastningstest. Min lå akkuratt i grenseland. Så fikk egentlig ikke svar på om det var sd eller ikke
muslingen Skrevet 11. juni 2009 #7 Skrevet 11. juni 2009 hei igjen. har fått info så jeg er oppdatert:)
JenteOgGutterMamma! Skrevet 11. juni 2009 #8 Skrevet 11. juni 2009 Hei igjen! :-) Har tatt glukosetest i dag, da urinprøven visste endel sukker i urinen i går! På fastende mage i dag tidlig var blodsukkeret 4.8, og etter å ha drukket druesukker og ventet 2 timer, så var blodsukkeret 6.2! Etter det jeg fikk vite var alt mellom 4 og 6 bra, så hun på legekontoret trodde ikke det var svangerskapdiabetes! :-) Hvilke verdier fikk dere?
Wiingla Skrevet 11. juni 2009 #9 Skrevet 11. juni 2009 Jeg er i uke 34. Har akkurat fått påvisst sv.diabetes. hadde litt sukker i urinen, men siden jeg sa jeg var så mye svimmel før hun fant sukkeret snakket hun om glukosetest. Tok en blodprøve som var 7,7 uten å ha spist. Kom tilbake til glukosetesten noen dager senere. Fastende var det 7,8 to timer etter glukosen var bl.s. på 12.8. Høyt! Tenkte dette kom til å bli grusomt å forandre på kost og alt. Men jeg kjøpte meg et bls apparat måler morgen, middag og kveld. Ligger på alt fra 4 til 7, så det var ikke så vanskelig å styre det likevel=) Nå jobber jeg jo med bl.a. pasienter med diabets, så jeg vet jo hva jeg kan og ikke kan. Er ikke verdens undergang å få sv.dia. =) Men, jeg håper jo den forsvinner etter fødselen=) Man har også større sjans for å få større barn når man har dette, men jeg var på ul igår, hun er helt gjennomsnitlig. estimert vekt til 3700-3800 ved termin. Så ikke alle får store barn heller:) Lykke til
2prinsesserogbim Skrevet 12. juni 2009 #10 Skrevet 12. juni 2009 Har også svangerskapsdiabetes... Hatt det i begge svangerskap.. Sist fekk eg ingen oppfølging, men nå føler eg meg mykje tryggere.. Eg fekk ei jente på over 5 kilo sist, men gjekk 11 dager på overtid og man skal ikkje gå over termin med diabetes.. Så det er deilig å vite nå at eg slepper overtiden.. VAr på vekstkontroll for en uke siden og fekk beskjed at så lenge alt holder seg bra som kom ungen til å bli 4 kilo, sjøl trur eg den blir litt større.. Blir jo fulgt ekstra med på vekten etter uke 30... Eg går til kontroll kver 14 dag, og har fått vite at eg kanskje kommer til å måtte ta insulin etterkvert..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå