step Skrevet 10. juni 2009 #1 Skrevet 10. juni 2009 Vi er noen voksne som skal på oslotur med barn i 3-6 års alderen. Skal en tur i Frognerparken. Utover ettermiddagen har vi planer om å gå ut å spise. Håper noen som kan komme med noen tips om barnevennlig restaurant (ikke mc donald!!) På forhånd takk
frk Nilsen Skrevet 10. juni 2009 #2 Skrevet 10. juni 2009 http://oslopuls.aftenposten.no/aktivitet_friluft/article208117.ece
Jenny-penny Skrevet 10. juni 2009 #3 Skrevet 10. juni 2009 Mecca på grunerløkka? Fridays på Aker brygge?
Trojan Horse Skrevet 10. juni 2009 #4 Skrevet 10. juni 2009 Villa paradiso på grunerløkka har lekerom og god mat. ofte fullt, så dere må bestille bord
En snupp - og en knert i magen Skrevet 10. juni 2009 #5 Skrevet 10. juni 2009 Sånn jeg har opplevd det så er de fleste restauranter (opptil en viss prisklasse selvfølgelig) barnevennlige, men det varierer veldig på hvor barnevennlig menyen er, og det er kanskje det du er ute etter? Men Nazar på Sagene samfunnshus er veldig barnevennlig, med lekekrok (litt kaféaktig preg, men hyggelig sted og betjening), Gutta fra Calcutta (indisk) på Aleksander Kiellands plass og Noah's Ark øverst på Grünerløkka er også barnevennlige. I sentrum er jeg ikke fullt så bevandret, men Friday's både på Aker Brygge, ved Saga kino og i Karl Johan er jo bra, på Majorstuen har de Dolly Dimple's og man har jo også Peppe's.
Mom2Two Skrevet 10. juni 2009 #6 Skrevet 10. juni 2009 Jeg synes ofte de etniske restaurantene er de som er mest barnevennlige, f. eks Chiang Mai i nærheten av St. Olavs plass, Rice Bowl, Gate of India (Majorstua), Nambo (Majorstua) med flere. Hvis du vil ha mer continental mat, så liker jeg Bølgen og Moi på Briskeby (eller Høvikodden, men dit har du nok ikke tenkt deg om du skal være i Sentrum), Hard Rock Cafè (skjønt jeg er ikke så glad i sånn typisk amerikansk meny), flere greie på Aker brygge osv. Det er også flere barnevennlige på Grünerløkka, men det er ikke sikkert du skal dit?
step Skrevet 10. juni 2009 Forfatter #7 Skrevet 10. juni 2009 Takk for fine forslag. Lurer på hvilke av disse som har lekekrok e.l. Tar gjerne imot flere forslag også. Barna er fra 3-6 år. Når barna er fornøyd er jo også de voksne fornøyd Gleder oss til en fin tur til hovedstaden
En snupp - og en knert i magen Skrevet 10. juni 2009 #8 Skrevet 10. juni 2009 Villa Paradisio på Grünerløkka har lekerom i kjelleren, og nevnte Nazar har også lekekrok. Ellers tror jeg terskelen på Fridays er ganske høy. Men jeg må si at jeg generelt har sett lite lekerom, men de fleste tolererer barn som leker litt Er det fint vær så kanskje dere sitter ute også.
partyoffive Skrevet 10. juni 2009 #9 Skrevet 10. juni 2009 Ikke noe lekerom på fridays. De får ark og tegnestifter!
flypapir Skrevet 11. juni 2009 #11 Skrevet 11. juni 2009 Peppes på aker brygge har egen barneavdeling med ett stort fly ungene kan leke i, filmrom++. Ikke den mest spennende maten, men ungene koser seg stort...
mamma til lille lu:) Skrevet 11. juni 2009 #12 Skrevet 11. juni 2009 Egon ved byporten har lekekrok med tv:)
bl0mma Skrevet 11. juni 2009 #13 Skrevet 11. juni 2009 vad med att ta med berbar dvd spiller? da kan ni få slappe av litt etter middagen..... Jag jobbade tidigare på en litt "penere" restaurang der noen gjester hadde dette med sig til barna, helt genialt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå