Gå til innhold

KVAAAAALM!! Kan noen hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 8 uker på vei med min 2. og er altså så sinnsykt kvalm. Hele dagen lang! Jeg kaster heldigvis ikke opp- enn så lenge. Men er kvalm så og si konstant. Våkner til og med om natten av det. Noen som sliter med det samme/ har erfaringer som kan gi meg noen råd? Finnes det andre "hjelpemidler" enn armbånd som sier så tydlig til verden at man er gravid? Vil jo ikke vise det frem enda... Takker for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Tror vel neppe jeg kan hjelpe deg utenom å trøste deg med at du ikke er alene.....!

Jeg er 9 uker på vei og er og sinnsykt kvalm 24 timer i døgnet. Også nattesøvnen påvirkes av det!

Jeg spiser ofte (har aldri lyst på mat, men må) hver 1,5-2 timer. Så er jeg litt sykemeldt, 30%. Det hjelper å få litt kortere dager! Spis ingefær i en eller annen form. Det skal hjelpe.

Ellers er det vel snakk om å ta tiden til hjelp...!

Har ikke hørt om armbåndet?

Skrevet

Hei hei! Jeg er i uke 10 og er kjempe kvalm hele tiden jeg også! Har vært det siden uke 4. Jeg er så lei av å kun ligge i sengen hele dagen, kvalm - og spy. Jeg spiser også altfor ofte, og er ikke sulten. Føler jeg har prøvd alt, men søvn er faktisk det som funker aller best, for da gjør det ikke så "vondt", om du skjønner. Prøv ritz-kjeks, søppeldynga drops, saltsild og lyse knekkebrød. Pålegg som er et bedre utvalg er salami. Drikke er ikke vann, men appelsinsaft. Frukt: rødt eple, det hjelper veldig :) Det ekleste å kaste opp igjen er kantalope-melon og ris. Så det skal jeg absolutt ikke spise før kvalmen gir seg :) Håper dette hjelper litt :) Alt er individuelt, men det går jo an og prøve :) Kvalme er noe herk! Men vi venter jo på noe godt ;) hihii.. Dette er også min nummer 2. Disse armbåndene funket ikke noe særlig på meg. Klem til deg, håper det gir seg snart for oss!

Skrevet

Jeg er nå 10+3 og har vært kvalm siden uke 6, kastet opp siden uke 7. Dessverre har ingenting hjulpet for meg, og jeg har prøvd absolutt alt jeg har kommet over! Nå ser det ut til at det har roet seg litt.

Konklusjonen er at om ingenting hjelper må du bare holde ut og trøste deg med at det blir bedre til slutt :)

Skrevet

Hei du....jeg sliter med akkurat det samme....jeg har fåt en del tips som hjelper littegrann ihvertfall.Eplejuice,knekke brød,tørre kjeks.Har også funne ut at hvist jeg blir sulten er kvalmen der ganske snart så jeg spiser hele tiden på noe...gjerne frukt.Ellers har jeg kjøpt meg noe som heter sea band på apoteket....det er sånne armbånd som du har rundt håndleddet som tar bort kvalme/sjøsyke.Disse syntes jeg hjelper meg mest.Det er egentlig bare og prøve seg frem.Lykke til

Skrevet

Huff, jeg har hatt det samme sen uke 6 (9 uker nå), det er ikke gøy! Jeg må også spise litt hele tiden... på morgonen spiser jeg Marie kjeks innen jeg står opp, hjelper litt mot kvalmen. Jeg drikker kald"Canada Dry" brus som inneholder ingefære, hjelper litt også. Det skal også hjelpe å suge på drops, så det prøver jeg også. Håper virkelig at det snart gir seg for dere andre også, er sååå slitsomt. :o( Var på første UL i fredags og fikk se en liten mini på 18mm med bankende hjerte :o) så jeg prøver å fokusere på det... lykke til videre!

Skrevet

Usj, jeg er også kvalm konstant.. Drikker kald eplejuice, spiser olivenbrød (kroppen min krever noe salt), bruker sea bands og tygger ingefær kapsler, men det blir ikke mye bedre av det.. Må spise hver andre time for å holde det noe på avstand, ellers hviler jeg mye.. Har ikke funnet den gode kuren enda.. Skal prøve akupunktur også for dette tar snart luven fra meg. Er 8+2 og var kvalm frem til uke 20 med min datter, så hååååper ikke det varer like lenge denne gangen. For dette synes jeg er verre enn sist..

Skrevet

Det som hjelper meg mest er å spise ofte. Det trenger ikke være så mye, men litt. Gjerne noe salt. Rett-i-koppen tomatsuppe er favoritten om dagen :) Når det gjelder ingefærkapsler, så er de veeeldig vonde å spy opp igjen, så da ville jeg nok anbefalt å lage ingefærte. Det hjelper meg veldig å lese/skrive/se på film eller et eller annet når jeg spiser, for da glemmer jeg meg bort litt - og vips har jeg beholdt maten noen minutter. Da er det mindre sjans for at den kommer opp igjen..

Skrevet

Tusen takk for mange flotte tips jenter! Nå skal jeg prøve litt av hvert og se om noe av det kan funke for meg. Er møkk lei av å være kvalm hele dagen lang:( Men som dere sier: det er verdt det! Jeg får en kjempepremie til slutt:=)!!

Til deg som ikke hadde hørt om armbånd: Det finnes noen armbånd (har bare hørt om dem) som du får kjøpt på apoteket som skal hjelpe mot reisesyke og kvalme. De har en kul på seg som skal stimulere ett punkt på håndleddet ditt slik at kvalmen holder seg unna. Grunnen til at jeg ikke prøver det, er fordi jeg ikke vil andre skal vite jeg er gravid enda. Jeg var kvalm frem til uke 14-15 med førstemann, så HÅPER ikke dette varer lenger enn det. Kvalmen er mye værre nå enn med 1.mann også. Da var jeg bare litt uggen noen timer hver kveld.

Håper kvalmen forsvinner fra dere også snart!!

Skrevet

Det var inte mycket som hjälpte mig heller dom första två månaderna i svangerskapet. Men som flere andre har skrivit så spis lite ofte. Hvis du rekker å bli sulten så blir det mer kvalme och större risk för att kaste opp när du väl spiser. Ett nytt tips som hjälpte mig var avslagen coca cola dvs när kullsyren gått vekk. Frisk luft är också väldigt bra :)

God bedring till allesammen!

Skrevet

Du kan gå til legen din å få resept på noen tabletter som heter Afipran eller noe sånn :) Jeg er også veldig kvalm hele tiden. Det som hjelper her er at jeg spiser ofte sånn som epler, kjeks osv for da kommer liksom ikke kvalmen. Håper du snart blir bedre :)

Skrevet

Jeg hadde god hjelp av ingefærkapsler, og tørre Ryvita knekkebrød dyppet i te uten sukker :-) Frisk kald luft og et mørkt rom.. kjedelig!

Er du fryktelig slått ut kan du også ta Postafen, det er gammeldagse antihistaminer (tror jeg) som brukes som reisesyketabletter og som selges reseptfritt på apoteket. Men hør med legen her for sikkerhets skyld.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...