Gå til innhold

GRAVID!??!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 2PP.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er GRAVID!!!!!!!! Hadde ALDRI trodd jeg skulle bli d så lett...Var innstilt på at det kunne ta et år! Oh jesus!! Wht to do?!?! Har bare tatt en test, men den var tydelig to streker på, er ikke det nok?

Sluttet på pillen 3.april, så er i 2pp nå, hadde aldri trodd d var så "lett" har ikke tatt eggløsningstester eller noe som helst...guuud!!

Hva er det første dere gjor/gjør???!!

Lettere sjokket, akuratt ringt til mannen, som synes det var kjekt! :):) Tror jeg er nøyaktig 4 uker idag. Passet jo godt dette, akuratt ferdig med spesial utdannelse, har jobb og hus begynnes på til høsten..MEN jeg har jo drukket, akuratt det jeg ikke skulle gjøre:/ Trodde virkelig ikke det gikk dette forsøket. Så var på fest fredag, drakk 1vin+1cider....Hmmmmm.....Blir vel termin ca 19.feb då, PERFEKT:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer såååå masse!:D KOS deg med svangerskapet og den voksende magen!;)

Har nok ikke no å si at du har drukket så tidlig;) Vet om fler som har drukket så tidlig, og har gått veldig fint med de;)

Skrevet

Gratulerer så mye, og masse lykke til! Moro at dere fikk det til så fort=)

Skrevet

Gratulerer så masse!!!!

Fint at du slipper å slite lenge som en del her inne gjør (sender masse babystøv til dere)

Kos deg med den voksende magen og nyt den herlige tida du går i møte :) :) :)

Skrevet

Tuusen takk, føler nesten ikke dette er sant!! Er det mulig!??! Hadde virkelig ikke trodd det skulle gå så fort, men passa egentlig ganske så perfekt. bortsett fra at huset ikke blir ferdig da! Hva er det første dere gjør når dere finner ut av noe sånt?!

Jeg blir nok nødt til å teste opp de siste to testene jeg har for å bekrefte dette tenker jeg! Hva og hvordan gjør jeg ting nå!? Hehe

Jobber på sykehus så har en del smittepasienter, antbiotika, røntgen osv..hvordan i all verden skal jeg klare å unngå dette?!

Tror nesten jeg må på en liten feiring shopping imorgen, så har jeg tenkt å bestille tidlige ultralyd sånn i ca uke 12!!

Hva er deres erfaringer...!??!

Skrevet

Tusen hjertlig takk. Håper virkelig det klaffer snart for dere andre også..Jeg "kjente" den dagen jeg hadde eggløsning, eller den dagen jeg tror jeg ble gravid på. Fikk skikklig stikning/strekk i ene eggstokken. Ellers så langt ingen symptomer..Så trodde som sagt virkelig ikke jeg var det..ventet bare på TR. Den trodde jeg kom idag, har til og med hatt brunt utflod de siste dagene som jeg pleier ha før mens..Lykke til alle sammen, prøv å ikke tenk for mye på d...Fest og ha det gøy tror jeg er lurt på en måte;)

Skrevet

Gratulerer så mye:D jeg testa også positivt idag;) termin 21.februar:)

jeg også drakk alkohol i helga,så er litt bekymra. men drakk også sist jeg var gravid(før jeg visste det selfølgelig),å det gikk bra:)

Skrevet

Gratulerer så mye :-D Veldig glad på din og din mans vegne :-D!!

Har du mye utflod eller? :-P Hehe

Skrevet

Grattis!!!

Jeg har også termin ca 19.februar.

Du må bare leve akkurat som tidligere:), men sjekk litt hva du bør unngå av mat o.l.

Lykke til med voksende mage!

Skrevet

Så gøy, er det i følge babyverden du også har termin 19,feb? Håper det er en fin tid å få på:)

Hva gjør du av forberedelser? skal jeg bestille time hos jordmor eller lege, så har jeg lyst på tidlig ultralyd (uke 12?)

Skrevet

Gratulerer med pos test! Moro at du lykkes så tidlig:-) Jeg ville ventet iallfall to uker med å bestille time hos lege, det er ikke noe de kan gjøre der enda. Men gå på apoteket og kjøp folat hvis du ikke har allerede:-) Lykke til, satser på at vi ses på 1. trimester snart!

Skrevet

Gratulerer så mye :-D Jeg testet også positivt i dag.. Det har ikke helt gått opp for meg heller. Trodde aldri det skulle klaffe i den mest hektiske eksamenstiden. Men men, er utrolig glad :-D Og jeg sitter med de samme spørsmålene som deg.. Hva gjør vi nå da ? Må vel kontakte legen snart :)

Skrevet

Har forresten termin 16. feb om regninga mi stememr :-)

4 uker og 4 dager i dag ! Håper den sitter godt fast.

Skrevet

Gratulerer, så gøy:) Har dere prøvd lenge?!

Jeg har bestilt time til lege, jordmor og ultralyd i uke 12 idag..Mannen skal være med på alt:) Så har jeg vært på biblioteket å lånt svangerskapsbøker.Så mye mer er det vel ikke vi kan gjøre enda?!;) Men sikkert mye gøy i vente...

Håper februar er fine tid å få på, tror egentlig det...Verste vinteren er over og barnet kan tas med ut når det blir sommer!

Skal dere si det til noen nå da?! Hva tenker dere fremover...

Skrevet

Gratulere kjemepemye:-)

da er det ikke mere du kan gjøre enda. Du vil jo få den info du trenger fra lege/jm.

Hadde du brunaktig utflod sa du? Jeg har det i dag, på grensa mellom brun og rød. Har IKM i dag også, men ser ikke ut som tanta kommer. Jeg testet en negativ digital i dagtidlig, så jeg tror ikke jeg er gravid. Men likevel er det noe rart her, men kan jo være kroppen spiller meg et puss...

Uansett - gratulere til deg, og lykke til til osss andre:-)

Skrevet

Takktakk:)

Hadde brunaktig utflod ja, slik som pleier å komme noen dager før TR, så var overbevist om at den var på vei..Nå har d bare hvitt slimaktig, ikke lett å vite hva som er normalt. Tror nesten ikke på at jeg er gravid selv om 3 tester viser det..hehe!! Tenk viss jeg kommer til legen så er jeg ikke det da..hmmm.....

Håper du får en positiv test du også da, først var min helt negativ, så plutslig kom strek nr 2 mer og mer til syne....Lykke til:)

Skrevet

takk for det. Når skulle din mens egentlig kommet?

Skrevet

Tusen takk ! Vi har prøvd siden januar i år, så har jo prøvd en liten stund i

hvertfall. Det høres kjempe bra ut ! Skal bestille time snart jeg også - men jeg har nettopp flyttet til en ny by så jeg må nok ordne meg med en ny fastlege snarest.

Jeg tror februar blir en utmerket månde å komme til verden ;) Gleder meg !

Jeg har allerede fortalt det til mine to nærmeste veninner - de visste at vi prøvde og er veldig engasjerte ;) Men resten får vente til de magiske 12 ukene er forbi. Har du sagt det til noen da ?

Skrevet

Igår tror jeg. Men var i 2pp, så ikke helt stabil syklus enda. Sluttet på pillen 3. april, så fikk første ordentlige mens 13.mai. du da?

Skrevet

første dag av siste mens var 13.mai. Så jeg skal jo ha mens i dag..

Jeg hadde en liten blødning et par dager fra 1.juni, så jeg mistenkte at det kanskje kunne være festeblødning, men vet jo at det kan være tusen andre ting også. Etter neg.test, tror jeg ikke at jeg er gravid, men hater at den er forsinket. Blir jo bare flygende på do og tørke seg:-( Også blir det vanskelig følge med syklusen. Ble litt nysgjerrig da vettu, da jeg las at du hadde hatt mørk utflod for noen dager siden. Det er derfor jeg plager deg med disse spørsmålene!

Kos deg masse i tiden fremover:-)

Håper jeg kommer traskende inn på 1.trimester om ikke så lenge:-)

Skrevet

Uææææ! Jeg leste om din brune utflod, Juliann10, og tenker f*** det har jo jeg også! Ikke vanlig for meg. Så jeg klarte ikke holde mitt løfte til meg selv og vente med testingen til i morgen, bare måtte teste nå. Og jeg er ganske sikker på at det var en svak strek!! (Typisk meg å innbille meg noe, med de neg jeg har tatt tidligere har vist null tegn til utslag.. ) Så gjett hvem som gleder (og gruer..) seg til test på morgenurin i morgen!! Tenk om vi skulle være så heldige:-) Ikke noen symptomer, bare litt murringer som jeg var sikker på var tr.. Og veldig trøtt da, men det har jeg egentlig vært i det siste uansett. Men hadde ingen symptomer med han jeg har fra før heller.

Gratulerer så mye til deg og alle dere andre med pos test, håper jeg selv får en bekreftelse i morgen...

Skrevet

Så spennende, hannemor ! Lykke til :-)

Skrevet

Nå er jeg også kjempespent, masse lykke til da...forferdelig den der ventinga på hva som skjer. Hadde meg jo en fest på fredag, var sikker på det ikke gikk denne gangen...Så tenker litt på d da og har vansklig for å tro at jeg faktisk er gravid.har liksom alltid virket så fjernt. Mannen vil legen også skal bekrefte d, men kan jo ikke bekrefte d noe mer han vel!? Skulle tro d stemte når alle 3 testene jeg har tatt er positive!! Skriv hvordan det går i morgen da hannemor83, har du barn fra før? LYKKE TIL:):)

Skrevet

Jepp, positiv er positiv! Gratulerer. Hos legen kan du dog få tatt en kvantitativ hcg blodprøve, som kan gi deg svar på om hcg nivået er som forventet i forhold til antatt termin osv. Tvillinger gir dobbelt så mye hcg, exu gir mindre... Men legene pleier ikke å ta blodprøve med mindre det er grunn til bekymring, og det høres det jo ikke ut som om det er her. Kos deg med spiren!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...