Gjest Skrevet 10. juni 2009 #1 Skrevet 10. juni 2009 sønnen min er snart tre år, og sikler enda. det er snakk om mye. noen flere med smme "problem"? hva kan årsaken være? er det noe man kan gjøre osv??? tenker på at han begynner på storbarn til høsten, og at han bruker smekke (kjøpt smekker som ikke er for babyer, så det funker jo). allerede mange barn som påpeker det, og merker at han begynner å bli obs på det selv, men tror ikke det er noe han selv kan gjøre noe med.. hm.
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 10. juni 2009 #2 Skrevet 10. juni 2009 Vet du om han har store mandler? Be legen sjekke det! Sønnen min siklet masse, og gjør det litt enda (men han har bare akkurat fylt 2 år da), men det er pga store mandler sa legen. Merker at han sikler mer når han er forkjøla også, når mandlene blir enda større. Ta han med til legen du, og hør om han har noen råd! Lykke til!
kajak&Daniel Skrevet 11. juni 2009 #3 Skrevet 11. juni 2009 Gutten min er 2 år og 7 mnd og sikler fremdeles en del. Han siklet maaaasse da han var mindre, og måtte byttes smekke på hele tiden om han ikke skulle bli våt ned til navelen på et blunk. Nå er det mye mindre da, og han går ikke med smekke lengre. Hender genseren blir litt våt, men er ikke så mye at jeg gidder ha på han smekke. Så det kan jo hende det er slik hos gutten din også, at det går litt over etterhvert? Her har jeg prøvd å gjøre han mer bevisst på det, og når jeg ser det renner, så forteller jeg han at han må svelge, og han gjør da dette...
angelina76 Skrevet 12. juni 2009 #4 Skrevet 12. juni 2009 Hei! Sønnen min på 2,5 år sikler også masse... Går med sånne skjerf/smekker med fleece bakpå som jeg har kjøpt til han for ikke å bli søkkvåt på genseren. Selv disse kan jeg skifte et par ganger om dagen. Spurte helsesøster om dette og hun sa det var munnhulen som ikke var helt utviklet enda og at det ville slutte av seg selv etterhvert...Han har også litt overbitt har vi lagt merke til og elsker smokken sin, men helsesøster mente ikke at det hadde noe å si. Men litt slitsomt med våte gensere og skjerf hele tiden.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2009 #5 Skrevet 12. juni 2009 La han drikke av sugerør,gjør munnøvelser med han,salik som å vaske veggen,taket og gulvet med tunga,men inni munnen da selvsagt.. Sønnen min siklet mye da han var liten,og da han var langt over 3 år,så siklet han fortsatt litt,men etter de øvelsene her,særlig sugerør er bra,så har han sluttet og sikle.. Det er pga svak munnmuskulator,så det vil mest sannsynlig gå over etter hvert..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå