lit@go Skrevet 10. juni 2009 #1 Skrevet 10. juni 2009 D hele startet på søndag natt. Jeg og samboeren min kom hjem litt over kl 2 natt til søndag, etter å ha vært på 50 årslag for en i familien. Jeg var litt urolig i kroppen og fant ingen bra liggestillinger. Men våkner kl 5.30 av intense rier.. Hadde slike rier noen dgr tidligere og de forsvant da jeg sto opp, så tenkte disse ville også forsvinne når jeg bare sto opp.. Men d gjorde de ikke. Disse riene var veldig intense og var veldig tette. Når kl nærmet seg 6 så målte jeg mellom riene, og de var bare litt over 2 min. Slik hadde vært siden jeg sto opp. Men jeg ringte ikke føden før nærmere 6.30. Og jeg hadde 2 rier mens jeg pratet med henne på tlf, og fikk da beskjed om å bare komme inn. Den turen var veeeeldig lang, da hadde jeg så tette rier at jeg trodde ikke at jeg kom til å rekke d. På den turen hadde jeg også mange rier, ett på vei til bilen og maaaangen i bilen. Da vi kom utafor sykehuset måtte jeg stoppe opp noen ganger før vi kom oss inn. Vel innenfor døren så kom d 2 damer som stoppet opp da de så meg. (De jobbet på føden) Hun ene sa : "Ja, du skal nok opp på føden du." =0) Så hun hentet en rullestol og fikk sendt oss opp i heisen. Deretter kjørte hun meg inn på et undersøkelsesrom. Men ble hentet og kjørt inn på fødestua, iom at jeg hadde så intense og hyppige rier. De fikk undersøkt meg når jeg fikk lagt meg opp på senga. Og da sa hun : "Ja, her er d 9 cm åpning. Så du er i full gang med fødselen". Riene var like intense og kom bare tettere og tetttere. Iom at jeg var så godt i d så fikk jeg ikke noe smertestillende annet enn da lystgass, og den ble også brukt flittig.. he he.. Hun tok fostervannet på meg etter en liten stund for å se om hun ikke få fremskynde d litt. Etter enda en stund så satt hun akupunktur på meg, først 2 nåler i hodet. Og til slutt noen nåler i beina. Kjente godt når hun satt og dyttet litt på de nålene som satt i beina. Akkurat mens jeg lå der så føltes d ut som en evighet. Men jeg klarte å jobbe meg igjennom alle riene og er nå glad for at jeg er ferdig på en måte. Jenta mi måtte ha litt hjelp underveis til å snu seg litt. Så kl 09.26 kom mirakelet som jeg nå har ventet så lenge på. Helt utrolig og for en fantastisk opplevelse!! Samt en veldig rar følelse over at nå er magen borte og at jeg også kommer til å savne den tiden med å gå gravid. Så mitt tips til dere som er så lei av å gå å vente, husk å ta vare på den siste tiden med å gå gravid. Den vil også bli savnet litt etterpå.. Rart med d. :-) Men nå altså sitter jeg her med min lille tulle i armene som er 48 cm lang og veier 3110 g. Hun kom foressten 2 uker for tidlig (etter UL). (Menstermin var i dag.) Hun er så nydelig så nydelig. Mitt lille MIRAKEL! Min kjære Isabell!! Ville bare dele min fødselhistore med dere og ønske dere alle lykke til med svangerskapet videre og fødsel. Gled dere masse over hver dag!
kirsty*2barnsmamma Skrevet 10. juni 2009 #6 Skrevet 10. juni 2009 Gratulere så mye med Isabell, for et nydelig navn :-)
Mamma til 2 søte jenter Skrevet 11. juni 2009 #8 Skrevet 11. juni 2009 Hørtes helt fantastisk ut! Gratulerer med jenta!! Jeg skal prøve å ta oppfordringen din om å nyte de siste ukene før termin.. Jeg vet at dette er det siste barnet mitt jeg kommer til å føde, så som du sier den gravide magen kommer nok til å bli savnet så får jeg nyte den siste tiden... Men samtidig; utrolig å jeg gleder meg til å se jenta i magen!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå