Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

gutten min er 11 mnd, og jeg funderer litt på hva slags middag jeg skla gi han. Han har begynt å nekte middagsglass, i ALLE merker og varianter...grr. Så, nå skla jeg begynne å gi ham vår middag tenkte jeg. Vi spiser sen middag, så jeg skla bare legge av noe til neste så får han gårdsdagens liksom. Men, hvor forsiktig må man vre med salt? jeg er ekstremt dårllig på kjøkkenet og lager som regel toro middag (uff, føler meg ordentlig dum men jeg ødelegger alt annet jeg prøver meg på) Så, ville dere gitt pose potetmos, pastasaus på glass (mild type), hvitløk toro lasagne etc til 11mnd barn? Vet liksom ikke hva som er vanlig. Jeg tilseter aldri salt selv om det står at man skla det, kan heller salte det etterpå selv hvis det trengs.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her gir vi vesla på 11 mnd kjøpebrød og saltholdige pålegg, så vi styrer unna salt til middagene i mest mulig grad. Har vi fiskebolle så får hun det, og det hender hun får på en ts av vår saus.

Potetmos: sjekk posen om det er salt i pulveret, var ikke det i den jeg har i skuffen, så den kunne jeg brukt uten å tilsette salt til vesla.

Pastasaus på glass: sjekk saltmengden (0,1 g natrium eller mindre ville jeg brukt). Men kommer jo også ann på mengden saus som gis til den lille...

Toro lasagne: veldig skeptisk....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...