<Heidi> Skrevet 10. juni 2009 #1 Del Skrevet 10. juni 2009 Jeg har i mange år hatt fast stilling i den samme jobben, og for 2 år siden startet jeg i tillegg et enkeltpersonforetak. Mitt eget firma har begynt helt i det små, med 25.000 inn i 2007, og det dobbelte i 2008, så det er jo ikke det helt store. Derfor har jeg hele tiden hatt full stilling i min gamle jobb i tillegg. Nå har jeg nettopp blitt gravid, og lurer på hvordan det blir med firmaet mitt framover. Jeg føler jo stadig at firmaet går litt bedre, blir nok å tjene mer i 2009. Men det er et firma som bygger på meg som person, og jeg har ikke mulighet til å ha vikar. Så det jeg nå lurer på er når jeg går ut i fødselspermisjon (og evt om jeg blir sykemeldt før fødselen), kan jeg da "jobbe" og tjene penger i mitt ENK, mens jeg får stønad i folketrygden via min andre jobb? Jeg skjønner jo at dette høres ikke rettferdig ut. Men er litt redd for at det skal gå nedover med firmaet mitt, og at jeg må bruke lang tid på å bygge det opp igjen etterpå. Jeg er altså ikke ute etter noen stønad/kompensasjon i forbindelse med evt tapt arbeidsfortjeneste i mitt firma, men ønsker å jobbe litt med dette når det passer meg, både før og etter fødselen. Og selvfølgelig vil jeg at alt skal være "rett", med tanke på skatt og sånn... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140236677-selvstendig-n%C3%A6ringsdrivende-annen-jobb/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå