slummymummyanthekids Skrevet 10. juni 2009 #1 Skrevet 10. juni 2009 Jeg fødte ei flott datter for noen dager siden, men revnet en del pluss at jeg ble klippet. Har med andre ord en del sting nedentil. Dette vil jo forhåpentlig gå over av seg selv, men i tillegg har jeg altså fått noen ekle hemorider som jeg ikke helt vet hvordan jeg bør håndtere. Skal det bare gå over av seg selv, eller bør/kan jeg gjøre noe? Er det salve som gjelder, eller finnes det andre triks? Tips taes i mot med stor takk!
Litjmora Skrevet 10. juni 2009 #2 Skrevet 10. juni 2009 Is dem ned - still deg på alle fire med rompa opp og legg på is så passer du på å dytte dem på plass hver gang du har gått på do. Ellers finnes det vel diverse kremer å smøre på.
Svale <3 Skrevet 10. juni 2009 #3 Skrevet 10. juni 2009 Har samme problemet.. Fikk såklart forstoppelse i tillegg. IKKE godt.. Pass på å spis fiber, og drikk mye vann.
Soljentene:) Skrevet 10. juni 2009 #4 Skrevet 10. juni 2009 Dette fikk jeg også, det kom som en stor overraskelse på meg. Legen sa til meg at det ikke var så mye å gjøre og at det nok ville roe seg ned etterhvert, noe det da også gjorde. Men inntil da så smurte jeg med salve som jeg følte hadde en viss effekt, samt jeg vil anbefale deg å ta litt avføringsmiddel (olje som du får på apoteket). Dette gjør at ting går litt lettere gjennom og du ikke må hjelpe til så mye selv, for å si det slik og rett ut:) Det er ofte under press at de kommer ekstra sterkt. Men det vil altså roe seg, det er jeg helt sikker på. Tror det tok ca et par uker etter fødsel for min del:)
Elsker jenta si<3 Skrevet 10. juni 2009 #5 Skrevet 10. juni 2009 Jeg ringte lege og fikk stikkpiller og salve
*mamma t mathea - *fødeklar* Skrevet 10. juni 2009 #6 Skrevet 10. juni 2009 har hatt min i 3 år jeg da ikke giddet å gjøre noe med den for det plager meg ikke:)
CAT77 Skrevet 11. juni 2009 #7 Skrevet 11. juni 2009 Hei! Jeg fikk det samme! Flere på str med druer..! Skikkelig ekkelt synes jeg! Jeg har smørt på en salve jeg fikk på sykehuset (reseptfri) og iset ned innimellom. Har også "massert" de litt (etter tips fra jordmor). Nå er det 17 dager siden fødsel og de er mer eller mindre helt borte heldigvis! Lykke til!
mamarama og lille banan Skrevet 11. juni 2009 #8 Skrevet 11. juni 2009 må rekke opp hånda jeg og fikk en gigaklase etter fødselen. jeg synes de var mye mer vonde enn stingene fra syingen. det var faktisk mest vondt å sette pga de. men som sagt, det går over av seg selv. prøv å dytt de på innsiden når det ikke gjør så vondt lengre. jeg har ikke behandlet det på noen måte. nå er det 7,5 mnd etter fødselen, og det kommer fortsatt friskt blod og er litt vondt når jeg bæsjer. juhu!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå