Gå til innhold

Noen som har kjøpt Emmaljunga NITRO CITY?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal av og hente vognen i dag, men er litt usikker på om vi har valgt rett vogn...vurderer å bytte til citycrossen.- noe butikken sa skulle gå greit..

Håper noen kan komme tips!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, vi har. Dvs, vi venter på å få den da, men antar den kommer i denne uken. Evt neste.

Jeg har brukt lang tid på å bestemme oss (;-)) for hvilken vogn som vil være perfekt til vårt bruk, og valget falt til slutt på denne. Har etterhvert ganske lang erfaring med barn og vognbruk siden jeg venter nr 4, og har lært meg at noe sånt som den perfekte vognen finnes bare ikke. Derimot kan man finne den vognen som er så godt som perfekt for sitt bruk og sine behov. Jeg mener Nitroen vil oppfylle dette for oss, men vet jo ikke om det vil være perfekt for deg/dere da :-)

Med Nitroen er det, som med alle andre vogner, noen fordeler og ulemper. Ramser opp det jeg kommer på og hvordan jeg har vurdert dette til vårt bruk, så kan du jo tenke over hva du mener :-)

Negativt:

*Antagelig pyton å trille på skikkelig slaps/vinterføre pga de to små hjulene, samme led løs grus. For vår del: Det gjør ikke noe siden vi bare har den type føre ca 1-2 uker tilsammen i hele året der vi bor.

*Den har litt lite støtdemping slik at den nok neppe egner seg helt for naturstier og humpete veier (vil riste mye). For vår del: Den vil ikke bli brukt på slike veier, skal vi ut i naturen går vi på stier som er for smale til vogn uansett og beytter MeiTal el i stede

*Den har litt liten plass under vognen til poser ol. Akkurat denne kunne jeg nok ønsket var hakket større, men vanligvis er det sjeldent jeg trenger den ekstra plassen, så de 4-5 gangene i året dette evt vil irritere meg skal jeg heller overleve ;-)

Positivt:

*Svingbare hjul gjør den til en drøm å trille, man trenger ikke legge vekt på håndtaket for å vippe på vognen når man skal snu den og dermed risikere å vekke babyen om den sover lett, også veldig praktisk når man kun har en hånd å trille med fordi den andre er opptatt med å f.eks holde en smårolling i hånden. Jeg vil aldri ha en vogn med 4 faste hjul igjen i hvertfall!

*Den er veldig smal over hjulene, noe som gjør at man kommer til med den omtrent over alt

*Den veier utrolig lite til vogn å være og er derfor flott når man skal ha de mye ut og inn av bilen (noe vi ofte gjør)

*Den er superenkel å legge sammen, og kan både bæres og slås opp igjen med kun en hånd, et stoooort pluss i mine øyne

*Som med alle andre Emmaljungavogner er kalesjen romslig og lett å trekke langt fram, et enormt pluss i mine øyne

*Den er ganske lav, noe som gjør at det blir mindre fallhøyde dersom barnet skulle komme seg løs og tippe over kanten (kan skje den beste).

*Den er stabil fordi den har 4 hjul, men altså, som nevnt, samme trillekomforten til en trehjuling siden to av hjulene svinger. Skrev jeg at svingbare hjul er herlig? ;-)

Skrevet

TUSEN TAKK for langt og utfyllende svar, Alva.-)

Helt klart at alle vogner har noen fordeler og ulemper...Grunnen til vi valgte denne, er først og fremst pga svingbare hjul, og liten vekt. Også synes jeg selvfølgelig at den ser veeeeldig fin ut;-)

Om vinteren kan her til tider komme endel snø, men da er det sikkert pes å trille uansett hvilken vogn man har!?..Og du har rett i at en feks kan bruke MeiTaI når man skal utforske naturstier og humpete veier.

Nok en gang- takk for et godt svar. Jeg håper- og tror vi har valgt riktig vogn. Så nå gleder jeg meg til å hente den senere i dag!!:-D

Skrevet

Jeg har prøvd litt ulike vogner og triller på snø og slaps, og jo det er pes uansett om det er mye snø og slaps i veien, men dette er også eneste føret jeg synes 4 faste lufthjul er hakket bedre enn andre typer hjul og hjulsammensetninger. Det kan komme en del snø her vi bor også, men de er stort sett veldig flinke til å brøyte slik at det blir liggende et tynt hardpakket lag med snø på veien en tid før evt dette regner bort igjen, og å trille på hardpakket snø er ikke noe problem. Vil ikke tro det blir noe problem med Nitroen heller, men akkurat den har jeg jo ikke prøvd (derimot prøvd to mindre triller med svingbare hjul foran og det gikk helt greit på slikt føre). Hjulene kan jo også låses om det skulle bli nødvendig.

Er veldig spent på å få vår også nå, gleder meg til den kommer og til jeg får prøvd den ut i august en gang! :-) Håper du også blir fornøyd da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...