frokenO Skrevet 10. juni 2009 #1 Skrevet 10. juni 2009 Jeg sliter såå med bekkensmerter, at jeg tenkte jeg skulle prøve forsiktig med 2 ss lakserolje... jeg har ennå en uke til termin... Fikk maserier (noe jeg ikke har hatt før i svangerskapet) ganske sterke... 2 rier per 10 min.. reiste inn til føden.. de sjekket åpning.. sa jeg ikke var moden å 1 cm åpning.. så når jeg kom hjem prøvde jeg 2 ss til.. ( dette er over lang tid.. ikke samme dag) fikk det samme.. maserier... vonde rier.. 2 pr 10 min... reiste så inn til føden igjen .. da disse var sterkere... føden sa de jeg hadde modnes og 2 cm åpning.. å dette bare over natta... Så for dere som vurderer lakserolje...: tviler sterkt ¨på om d har funksjon... tror det gjerne kan hjelpe på vei, men ikke lengre enn det.. jeg har prøvd over 3 dager nå.. 2 ss hver dag... ender med løs mage og luftsmerter og maserier på likt... er egentlig ganske ubehagelig å irriterene når det så etter noen timer stopper opp igjen... jeg er moden å har forsatt 2 cm åpning.. men min kropp vil ivertfall ikke ha noe fødsel ennå.. må vell ta tiden til vente... (ps. bringebærblad kapsle hjelper å stabilisere magen )
Gjest Skrevet 10. juni 2009 #2 Skrevet 10. juni 2009 Jeg har blitt fortalt av flere ulike JM at man ikke må finne på å ta lakserolje for å få igang fødselen. Man øker risikoen for styrtfødsel og maserier med dette (slik du fikk), og begge deler kan være uheldig for babyen. Maserier fordi de stresser babyen unødig når det ikke er kroppen selv som produserer disse, og styrtfødsel fordi slike fødsler alltid har en litt økt risikoe for problemer enn en som tar lenger tid. Tror du gjør lurest i å vente jeg ja :-) Evt kan du jo prøve med litt sex, det kan funke.
frokenO Skrevet 10. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 10. juni 2009 Hensikten med innlegget var for å "råde" andre til å kanskje ikke prøve det samme.. jeg har hørt så ufattelig masse forkjellig, at å vite hva som er rett å galt blir vanskelig, derfor ville jeg prøve selv... f.eks en jordmor på sykehuset: lakserolje ble brukt mye før som et igangsetting middel.. mens andre sier selv de har prvd å endt med styrtfødsel.. nå kjenner jeg 2 stk som har prøvd dette, hun ene funket det ikke på hun andre fikk babyen.. (uten noe styrtfødsel..) så jeg blir veldig skeptisk.. typiske folk som skriver de kjenner noen her å der.. men rart at vi aldri hører om slike tilfeller selv da... f.eks en kjenning el ... liknende.. min mor tok f.eks lakserolje 3 av 6 fødsel... å det endte aldri med styrtfødsel... så ikke vett jeg.. men det virka ivertfall ikke.. så jeg anbefaler ikke ... tror heller jeg skal be jordmor om igangsetting... da bekkenet mitt nok ikke tåler mye mer...(bor 4 etasje uten heis.. bare trapper)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå