Kulå Skrevet 10. juni 2009 #1 Skrevet 10. juni 2009 Gutten min har i de seneste ukene virket så rar, nesten som om han er deprimert. Han bruker 36mg concerta. har brukt i ca 1,5 år. Noen som har vært borti dette som en bivirkning av medisinen?
bamsemamsen Skrevet 10. juni 2009 #2 Skrevet 10. juni 2009 Vi prøvde conserta 36 mg, men avsluttet etter ei uke. Ungen var superkonsentrert og gjorde leksene unna i en fei. Derimot forandret han personlighet til å bli helt innesluttet, konstant lei seg, mistet matlysten og plagdes med søvn. Jeg vet at mange mener at depresjon kan være ei indirekte bivirkning av medisinering, og var forberedt på den biten. Etter å ha prøvd i bare ei uke, er jeg ikke det minste i tvil om at depresjon er direkte bivirkning av medisinen. Det var for oss ikke verd å bruke medisinen, på tross av at konsentrasjonen og organiseringsevnene gjorde et hopp. Hos andre barn jeg kjenner, ser jeg at lysten til å delta i sosiale aktiviteter avtar betydelig ved bruk av concerta. Så da må man vurdere bivirkningene opp mot fordelene ved medisin. Det viktigste for oss er at ungen ser lyst på livet, selv med sine laster ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå