82glad Skrevet 10. juni 2009 #1 Skrevet 10. juni 2009 Jenta mi på 8 mnd vil kun ha pupp på natta, nekter på dagtid. Og dette gidder jeg rett og slett ikke lenger. Av legen min ble jeg rådet til å forbinde meg rundt brystene, for å unngå spreng. Men dette funker ikke. Jeg driver å håndmelker, for å ta bort det verste sprenget. Men produksjonen har ennå ikke gått ned. Så nå er jeg rådløs. Vær så snill å kom med råd, dere som har :0)
Gjest Skrevet 10. juni 2009 #2 Skrevet 10. juni 2009 Trenger sårt råd jeg også Sinnsyk spreng etter ei lita uke med kraftig nedtrapping!! Slenger meg på og dytter!!
lille sprelle Skrevet 11. juni 2009 #3 Skrevet 11. juni 2009 Trapper dere ned for fort? Jeg har hatt MYE brystproblemer (tette melkeganger i 7 mnd, brystbetennelse mv), men nedtrappingen her i gården skjedde ikke før ved 11 mnd. Fikk frem til da pupp som hovednæring for 3 måltider og pupp som tillegg på de øvrige måltidene. Nå ved 15 mnd ammer jeg 2 ganger daglig. Har ikke hatt problemer
82glad Skrevet 14. juni 2009 Forfatter #4 Skrevet 14. juni 2009 Dette endte selvfølgelig med legebesøk, sist fredag. Jeg hadde fått brystbetennelse pga av at jeg hadde gått så lenge med spreng. FIkk antibiotika, og tabletter for å hemme melkeproduksjonen. Så nå er vi ferdig med amminga på natta også. Jeg kjenner heller ikke noe særlig spreng, må kun håndmelke en gang på kvelden.
Gjest Skrevet 15. juni 2009 #5 Skrevet 15. juni 2009 Uff, så synd da! Men høres ut som du er bedre nå! Hvor lenge gikk du med spreng forresten (før betennelsen satte inn). Jeg nattavvente for litt over ei uke siden (gutten er 7mnd), og lot det rett og slett stå til uten å pumpe for mye om natta. Måtte pumpe de tre første nettene rundt 04/05, men letta bare på trykket. Heldigvis gikk det bra, og jeg unngikk tette melkeganger og betennelse! Men ang. tabletter for å hemme melkeproduksjon: -får du bare disse av legen sånn "uten videre"? -hvordan fungerer de? -kan du fortsatt amme? -forsvinner melka? Bare nysgjerrig, har overprodusert melk siden dag 1. Justerte seg nogenlunde da poden var 4mnd. Men slet sinnsykt mye med spreng i månedsvis, kunne bare ligge og amme, generelt mye styr. Derfor nysgjerrig, skulle jo absolutt testa de tablettene da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå