Gjest mamma'n t go'guttene Skrevet 10. juni 2009 #1 Skrevet 10. juni 2009 Sønnen min har vært litt treg ang pottetrening..har ikke hatt lyst, kun en sjelden gang i blant. Nå virker det som det kanskje løsner, de siste dagene har han vært flink til å tisse når jeg spør om han vil (om kvelden, morgenen, før han drar i barnehagen) og det har ikke kommet noe i bleia. Han er 3 år og 8 mnd. Han har veldig lyst til å bruke truse (for de fleste gjør jo det i barnehagen) så jeg lurer på hvor lenge man bør vente (altså hvor mange dager med tørre bleier) før vi kan prøve truse en dag? Erfaringer?
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2009 #2 Skrevet 10. juni 2009 Hei Jeg bare tok gutten min av bleien og sa at nå må du gi beskjed om du skal på do for nå har du ikke bleie på deg. Han hadde vel tilsammen 3 tissevåte truser i løpet av den første uken så det gikk jo over all forventning. Da var han 2,5 år. Kutt bleien helt. Ikke vent på at de skal være helt tørre. Tål heller at det blir noen uhell og litt ekstra vasking. :) Lettere for han å slutte og komme på at han må på do når han kun har truse på seg:) (ps ikke kjeft om han tisser seg ut, lett for om han er midt i en lek
alvis Skrevet 10. juni 2009 #3 Skrevet 10. juni 2009 Gutten vår sluttet med bleie på sin 3 års dag. Da tok vi på ham truse med en gang. De første 3 dagene gikk det galt men etter det har han aldri tisset på seg. Jeg tror det er veldigt individuelt og du må nok regne med uhell...i allefall i barnehagen. Da er han så opptatt av lek at han glemmer seg ut. Men er de ansatte litt obs på det så går det gjerne bedre.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2009 #4 Skrevet 12. juni 2009 Her i huset fikk vi en ny baby da sønnen vår var akkurat fyllt 2 år. Vi så for oss at vi nesten ville ha to bleie unger frem til minsten nesten var klar for å slutte med bleier selv. For en hører da at det ofte kan være slik med to tette. Men vi skulle ike ha undervurdert størstemann, for ett par måneder etter minsten var født, ville da vår gutt på 2 år og 2 måneder ha truser da vi var i butikken en dag. Han hadde fått det for seg at han var stor gutt og ingen baby lenger. Noe vi selvsagt kastes oss i med iver. Så stort innkjøp av morsomme guttetruser og boxere og en stolt gutt den dagen.. Han hadde frem til den dagen ikke vist noen særlig interesse for dogåing og både bæsjet og tisset i bleien. Selv om vi prøvde oss med god pottetrening fra han var ca 1,5 år. Det tok vell drøye to uker før gutten var helt tørr. Mye skifting og løping for å finne toaletter ute på kjøpesentere. Ofte gikk det galt. Nå er han blitt 2 år og 10 mnder og vært bleie fri og tørr i lang tid. Nattbleien bruker han fremdeles, men den er oftest tørr. Så vi vurderer å la han få prøve seg uten om natten også.. Jeg tror at det er enklere bare å fjerne bleiene og la barnet få prøve seg. Så får en heller bare ta de våte skiftene som kommer.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2009 #5 Skrevet 12. juni 2009 Ja hopp rett i det.Det blir noen uhell,men pytt pytt. Kylie sengelaken er fint på natta
anbefaler Skrevet 15. juni 2009 #6 Skrevet 15. juni 2009 Kylie avvenningstruse kan man kjøpe på apoteket fra de er 2 år. Supert å bruke ved bleieslutt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå