zadine Skrevet 10. juni 2009 #1 Del Skrevet 10. juni 2009 18 mai, fikk jeg påvist MA. Jeg skulle da vært 11+4, og hadde ingen tegn til at noe var galt. jeg skulle bare på en privat UL for å se at alt var ok. Men det var det ikke. Det viste seg at det var en tom fostersekk, det var ingen foster å se. Men masse "grums" inni livmoren rundt fostersekken. Jeg ble henvist til gyn.pol, for innvendig UL der dagen etter. De bekreftet det samme, mente at det ikke var noe fosteranlegg inni fostersekken. Jeg fikk en stikkpille jeg skulle sette når jeg kom hjem. Jeg blødde kraftig ett døgn, så var det slutt. Jeg var på kontroll 10 dager senere, og da hadde det ikke minket noe inni der, så jeg fikk en ny stikkpille som jeg satte på kvelden. jeg fikk en kraftig blødning dagen etter, men så var det stopp igjen. Jeg var på ny kontroll en uke senere, men det var fortsatt for mye igjen i livmoren, så jeg ble sendt rett opp til utskrapning. Der ble jeg lagt inn, men fikk ikke utskrapning før dagen etter pga mye akutte tilfeller. ((helg) Så jeg hadde en utskrapning på lørdag 6.6 på morgenen, og jeg blør fortsatt kraftig. På tirsdag så kjente jeg en stor klump kom ut av meg (sikkert en blodklump), og det var litt ubehagelig. De fortalte etter inngrepet at det var ganske mye i livmoren min, så det var godt at jeg fikk utskrapning. I dag skulle jeg vært 14+5. Det er sårt å tenke på at kroppen har lurt meg så lenge, og at den ikke vil gi slipp på det som ikke kunne bli. Men nå lurer jeg på hvor snart kan jeg bli gravid igjen? Noen som vet? har erfaring? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140234682-hvor-tidlig-bli-gravid-etter-ma/
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2009 #2 Del Skrevet 10. juni 2009 Sa de ingenting om det på sykehuset? Da jeg hadde MA med utskapning, fikk jeg bekjed om å vente til etter neste mans for at slimhinnene skulle få lov til å restituere seg... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140234682-hvor-tidlig-bli-gravid-etter-ma/#findComment-140235699
Hjemmemamma_for_tiden Skrevet 10. juni 2009 #3 Del Skrevet 10. juni 2009 Hei! Trist at det gikk som det gikk med spiren din! Etter min 3.MA i høst, brukte kroppen min 3 menstruasjoner på å lage rødt og normalt blod igjen. Hadde brune blødninger i 3 sykluser. Tror jeg ville ventet _minst_ 1 syklus før jeg prøvde, helst 2 viss jeg var deg. Det tar litt tid før kroppen normaliserer seg. Jeg er nå lykkelig gravid igjen, og er kommet til 11+1 idag. Ser ut for at det går bra denne gangen. LYKKE TIL ! Klem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140234682-hvor-tidlig-bli-gravid-etter-ma/#findComment-140236335
zadine Skrevet 10. juni 2009 Forfatter #4 Del Skrevet 10. juni 2009 Takk for svar;-) De sa bare at jeg måtte vente to uker før jeg hadde samleie etter utskrapningen. Men ellers så håpet de på våre vegne at vi ble gravide igjen snart;-) Det var det hele de sa. Jeg må bare få sagt det, at jeg fikk en kjempegod behandling både av gynekolog som sendte meg til utskrapning, og av personalet på avdelingen der jeg lå på SUS. De var kjempegreie. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140234682-hvor-tidlig-bli-gravid-etter-ma/#findComment-140239710
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2009 #5 Del Skrevet 11. juni 2009 Det er flere forskjellige teorier om det der... Noen sier at du ikke blir graivd igjen uansett før kroppen er klar for det, men noen får beskjed om å vente opp til flere menstruasjoner.. Det jeg har hørt flere si, er at rådet om å vente til etter neste mens er fordi det da er lettere å terminfeste. Noen sier at det er lettere å miste hvis du blir gravid igjen før du får mensen tilbake, men jeg har opplevd det helt motsatt, så jeg vet ikke.... Det finnes gammel og ny forskning på området, men ut i fra det som legen din på sykehuset sa, så ville jeg tro at det ikke var noe i veien for å prøve med en gang... Det er en tråd her om det er større sjanse for å miste hvis man blir gravid før mensen kommer tilbake, og der står det litt om dette... Uansett hva dere velger: lykke til, og håper det spirer og gror i magen din snart.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140234682-hvor-tidlig-bli-gravid-etter-ma/#findComment-140241001
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 17. juni 2009 #6 Del Skrevet 17. juni 2009 Hei zadine =) Utrolig trist at du har opplevd en MA. Jeg har også opplevd MA. Første gang i mars -09 - skulle bare på en tidlig UL for å sjekke om jeg hadde flerlinger i magen da magen var ganske stor. Fikk bekreftet tvillingsvangerskap, men ingen liv - da var jeg 12 uker på vei. Fikk utskraping 2 dager etterpå. Blødde i ca 14 dager og var på kontroll på gyn. De sa jeg burde vente 1 menstruasjon for at livmoren skal kunne bygge seg opp slimhinner etc igjen. Jeg fikk tilbake mensen etter nøyaktig 4 uker etter utskraping. Fikk første EL og ble gravid på første forsøk (jippiiii) - og siden jeg hadde mistet sist skulle jeg få tidlig UL denne gangen for å sjekke at alt var bra. Utskraping den 07 mars - og fikk menstruasjon 02 april hvorpå jeg ble gravid igjen. Kommer til en ny tidlig UL i uke 6 - alt ser normalt ut og jeg fikk time 3 uker etter. I uke 9 og tidlig UL fikk jeg beskjed om at det ikke var liv denne gangen heller... Dette var den 30 mai, da fikk jeg tabletter og i dag er jeg på dag 19 etter at jeg aborterte og jeg blør mye enda. På gyn sier de at man blør mer og lengre når man har fått tabletter kontra en utskraping. Nå venter jeg bare på å slutte å blø og så at menstruasjonen skal komme, slik at vi kan prøve igjen... For jeg gir ikke opp enda! Barnerommet står nærmest klart det... så en gang må det da bli min tur igjen? Ville bare gi deg en trøsteklem, prøv igjen når du føler for det, men vent 1 menstruasjon slik at man også kan være sikker på en evt termindato. Stooooor trøsteklem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140234682-hvor-tidlig-bli-gravid-etter-ma/#findComment-140270506
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå