Gå til innhold

Samsoving på dagtid; herrrrlig!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en liten frøken som ikke sover mer enn 45min på dagtid, uansett hva vi gjør. Hun er straks 7mnd, og fullammes mer eller mindre fortsatt, så hun er våken ca hver 3.-4. time om natten for mat. -noe som fører til at mamman er ganske så trøtt...

Så en dag fant jeg ut at jeg skulle legge meg litt sammen med henne i sengen vår, litt tilfeldig egentlig, men eureka!! For en opplevelse! Hun sluknet på ca 3,5 sekund, og vips så sov vi i 3 timer!!! Himmel, det var godt.

Så jeg har fortsatt å gjøre det innimellom, hvis dårlig vær, hvis jeg er trøtt (ofte, hehe), eller hvis jeg bare har lyst på kosen, og det funker hver gang! Hun sover mye lenger (sjelden 3t da, men veldig ofte 2t) og dermed bedre (antar jeg), samtidig som jeg føler meg myyye mer uthvilt. Vinn vinn (",)

Kanskje dette kan være noe for flere trøtte mammaer?

Sov søtt! (",)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe...har en liten en som står opp tidlig tidlig. Men heldigvis går det ikke lenge før han er klar for første lur. Og dag slenger jeg meg på :)

Superkoselig å ta en lur med lillegutt.

Selvfølgelig så hadde det vært bedre å utnytte tiden med dusjing og husarbeid men tiden går så fort at plutselig er han for stor for sånne kosestunder.

Enjoy sier nå jeg :)

Skrevet

Ja det er deilig! Og husarbeid og slikt kan man gjøre senere ;)

Skrevet

Hehe, da er du heldig! Her er det nemlig motsatt; hun kan sove i timesvis ute i vogna på balkongen, men hvis jeg forsøker å sove sammen m henne inne, våkner hun som regel etter en time. Og da er verken jeg eller hun uthvilt for å si det sånn. Så akkurat det funker nok heller dårlig her ja, hun har blitt så avhengig av frisk ute-luft i lungene for å få sove godt og lenge;) Men jeg skal jo ikke klage, for det er jo vanvittig deilig med en 2-timers pause innimellom slagene, hvor jeg kan gjøre AKKURAT det jeg måtte ønske (som regel noe heeelt annet enn husarbeid haha!;)

Skrevet

Det skulle jeg og gjort, om min hadde sovet sammen med meg. Han vil ligge i fred når han sover, i senga på natta og i vogna på dagen. Ikke noen innblanding fra mor nei, så kosen må vi ta når han er våken. Han har lite tid til det og nå, desverre. Huff, de blir så fort store!!

Førsepia ville derimot gjrne sove på brystet til hun ble året, så da ble det mye dagsoving på meg og.

Husarbeid gjør jeg når han er våken, han liker godt å krype etter støvsugeren, se på mens jeg baker, krype ettermeg mens jeg legger på plass klær osv. Når han sover hviler jeg, sitter på dataen, ser tv, prater i tlf osv osv:)

Skrevet

Som om jeg skulle skrevet det selv, temine.

Skrevet

Ja, det er det beste som fint! Å våkne etter en dupp, av at vesla klapper litt i ansiktet mitt, smiler og "forteller" at nå har vi sovet nok mamma, og må stå opp igjen. Får energi av det;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...