Gå til innhold

forskjellig navnesmak... trenger navneforslag som gjør at vi kan "møtes på halvveien"

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Syntes alle navnene var fine til Emilie, men likte aller best Mathea.

Uansett hvem av navnene dere velger så er det et fint navn som passer til storesøster.

Forslag er litt vanskelig, jeg syntes forsåvidt ikke at navnene dere liker er så langt fra hverandre i stil.

Elise-Anette-Caroline-Charlotte er for meg i samme gate, det samme er Mathea og Julie. Men det er jo litt personlig hvordan man kategoriserer navn.

Her er noen forslag jeg syntes ligner litt i stil:

Selma

Maja

Marthe

Pernille

Dina

Anniken/ evt Annika

Hannah

Marie

Nora

Marianne

akkurat nå kom jeg ikke på flere... Men tenkte på at navnene dere liker er navn som ofte liker på topp 100 hvertfall fra sånn 1999-2009, så kanskje dere kan se gjennom de listene og se om dere finner noen navn begge liker/ navnet med stor N?

Det er jo navn som er godt kjent, en del brukt, men som holder seg unna topp 10, bortsett fra kanskje Julie og Emilie da....

Lykke til!

Til overskriften din så tenkte jeg at dere burde låne 2 like navnebøker på biblioteket f.eks. Sette dere ned og skrive ned alle navn dere kunne gitt datteren deres. Det gjorde vi her hjemme med førstemann, også fant vi at det var faktisk flere som vi begge hadde skrevet ned på arket. Så var det i grunnen å velge ut fra de. Jeg synes mannen din har horribel smak. Julie og Emilie blir veldig sukkersøtt og de andre er navn jeg forbinder med litt vanskelige og korttenkte damer (selvfølgelig fordi jeg har kjent noen med navnet - tror ikke alle er sånn) men dårlig assosiasjon.

Elise er fint men litt for likt søsteren. Mathea er helt ok. Ingen stor favoritt.

Hva med Mathilde, Sanne, Aurora, Hermine, Jenny, Ida, Leah, Lydia, Lissette, Milly, Malin, Nicoline, Pernille?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...