Gjest Skrevet 9. juni 2009 #1 Skrevet 9. juni 2009 Hei! Har tenkt å gå til anskaffelse av ein babycall, om det finns noken som dekke kriteriane: - Lang rekkevidde (eg må kunne vere i nabohuset f.eks) - Både "sendar" og "mottakar" må kunne gå på batteri (men og med ledning). - Helst ikkje alt for dyr (men det er ikkje det viktigaste) Og sidan eg ikkje har peiling på babycall, så er det berre å kome med tips til kva som kan vere lurt å "kreve" av ein babycall;) Det med rekkevidde er veldig viktig, for til hausten skal eg gå på skule, og då blir småen sovande i eit bygg, medan eg av og til kjem til å opphalde meg på eit arbeidsrom i eit av nabobygga (husa står på eit tun).
Nightelf venter nr. 2 :-) Skrevet 10. juni 2009 #2 Skrevet 10. juni 2009 Hei! Vår Topcom har 2 km rekkevidde. Det som derimot er blitt et helt merkelig problem er at den tar inn alt mulig anna i tillegg til snuppa vår! Dvs alle som er innenfor den rekkevidden med babycallen sin på, samt alt av walkie-talkie-lignende dippedutter i nærområdet! Vi får inn noe vi tror er veivesenet for eksempel! hehehe.... Utrolig irriterende... Babycallen har 10 ulike frekvenser man kan velge mellom, så vi må skifte i ett sett. Men går ikkje lenge tiden før vi får "besøk" på frekvensen igjen... Det går ikke an å bli kvitt disse andre uromomentene på callen vår, og denne er til og med en testvinner :-/
Babyønske �� Skrevet 10. juni 2009 #3 Skrevet 10. juni 2009 Har Super Nova og er storfornøyd med den. Har ikke prøvd den over lang avstand da, men den skal ha en rekkevidde på 650 meter. Man får "beskjed" hvis det er dårlig kontakt mellom enhetene. Går på batteri, men kan og brukes i ladestasjonen, følger med 2 ladestasjoner(både til sender og mottsaker.). Man får beskjed via foreldreenheten i god tid før babyenheten går tom for batteri. Foreldreenheten slår ut med lys og man kan sette på vibrering, man kan da skru av lyden. Viser temperatur i rommet barnet befinner seg, jeg syns dette er greit i vognen, når den står ute nå om sommeren. Den har lite stråling, derfor føler jeg det er noenlunde trygt å bruke den i vogna. Man kan stille inn hvor sensitiv den skal være, altså hvor mye lyd som skal til før den slår inn. Ikke den billigste på markedet, ca 1400,-. Men er ofte på tilbud så skal være mulig å finne billigere. Jeg fant den til 1099,- i en annen butikk dagen etter at jeg kjøpte min :-P Her kan du lese mer om den: http://novababy.com/NO/SuperNOVA.asp
Gjest Skrevet 14. juni 2009 #4 Skrevet 14. juni 2009 Nightelf: kva modell av Topcomen er det du har? Og kor fikk du kjøpt den? Klarar ikkje å finne testvinnaren i noken nettbutikk, berre ein nyare modell..
Nagilimia Skrevet 15. juni 2009 #5 Skrevet 15. juni 2009 http://www.barnashus.no/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=816&category_id=65&option=com_virtuemart&Itemid=410 Jeg var fornøyd med super nova, men enda mer fornøyd med denne. Samme funksjoner, men er mindre. Ikke noe farlig stråling. Det eneste minuset er at den bråker litt vel mye ved null kontakt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå