Gå til innhold

Er på overtid...

Anbefalte innlegg

Skrevet

..og skal til kontroll hos JM på sykehuset i morgen.

Hva kan jeg forvente meg på denne kontrollen? Er det som en "vanlig" svangerskapskontroll? Eller blir den mer utvidet i form av UL og CTG (eller hva det nå kalles)?

Sist jeg var på kontroll (en uke siden) sjekket hun modning,og tok en slik CTG,men tror det kun var for å berolige meg med at lillegutt har det fint inn i der (syntes han hadde bevegd seg en god del mindre inn i der de siste dagene før denne kontrollen).

Håååååper virkelig på å få en UL,iallefall... Spesielt siden jeg nå er på overtid,og dessuten så har ikke magen vokst noe spesielt den siste 1,5mnd...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Nå vet ikke jeg hvor lenge du er på overtid!?, men om dette er en overtidskontroll skal de sjekke CTG,urin,blodtrykk og ta UL.Man skal alltid følge med på vannmengden og morkakens funksjon og gjennomstrømning etter passert termin.

Vet jo heller ikke hvilket sykehus du hører til,men jeg er nå på overtid med barn nr 2 og har blitt fulgt opp på samme måte begge gangene - på forskjellige sykehus :)

Senest i dag var jeg på sykehuset for ul,ctg,urin og blodtrykk og jeg er "bare" 7dager på overtid.Jeg ba de også sjekke modning,men det er ikke noe de nødvendigvis gjør FØR de magiske 14 dagene er passert pga infeksjonsfare. (Noen sykehus har færre en 14 dager før obl.overtidskontroll)

Forlang en UL om de ikke tilbyr deg det, det har du KRAV på - men jeg er sikker på at de vil sjekke overnevnte.Noe annet ville vært rart.

Masse lykke til med forestående Ayka =)

Skrevet

Er du på overtid ellerer du bare gått over termindato? Hvis du bare er over termindato så kjører de ikke en like stor kontroll som hvis du er på overtid. Jeg har termin idag og skal til vanlig kontroll hos legen min hvis jeg ikke har født før den tid. Hvis jeg kommer på kontroll neste uke skal legen min kontakte sykehuset om en overtidskontroll uka etter det igjen.

Viktig å ikke stresse selv om man passerer termindato. Overtid regnes fra den 14.dagen etter termindato

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...