Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Dette har sikkert vært oppe noen ganger før, men pytt.

Hva trenger jeg av utstyr til 11/2åringens barnehagestart i august?

Har kjøpt inn navnemerker, men har ikke handlet verken dresser eller sko eller noe.....må man ha to parkdresser f.eks??

Mulig dette er fullstendig åpenbart, men er helt grønn og barnehagen vår kunne ikke gi oss noen utstyrsliste før i siste liten :(

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140233372-noen-barnehageansatte-her/
Del på andre sider

Fortsetter under...

det kan være veldig greit å ha en slik høst/vår dress som han kan bruke i høst når det er litt vått ute. ev så kan han jo bruke oljebukse med en jakke eller noe til.

Regntøy må du iallefall ha. Regnvotter, lue, sko. anbefaler å kjøpe ecco goretex sko til høsten. de er vanntette og mye bedre for foten enn støvler....

Gode ullklær eller fleceklær til å ha under regntøyet. Joha har en utrolig deilig ulldress. ser ut som en sau da. hehe. men utrolig deilig.

husk å ta med godt med bytte klær slik at han har klær om han skulle bli våt...

Hei!

Er pedagogisk leder på en småbarnsavdeling.

Ved oppstart i august anbefaler jeg foreldre som spør om råd dette:

-Tynn parkdress som tåler vann (anbefaler Reima)

-Ulldress til å ha under parkdressen på kalde dager (f.eks Nøstebarn har veldig gode ulldresser)

-Regntøy

-Slagstøvler

-tynne ullsokker

-tynne ullvotter kan være lurt uteover høsten

-lue

-en jakke, gjerne vindtett med avtagbart fór

-lette sko til tørre dager

-støvler som tåler vann til fuktige/ kalde dager

Nærmere vinteren:

Cherrox

Tykkere utedress

ullvotter med tommel (de holder på varmen selv om de blir våte)

Vinterstøvler

Lue og hals

masse ulltøy! anbefaler to lag under dressen på kalde dager :o)

kuldekrem

Inne:

Tøfler eller sandaler

Drikkeflaske

smokk?

bleier

salve til såre bleieromper

minst to hele skift med klær som skal ligge i barnehagen! :o)

bilde til å ha på plassen?

Masse lykke til!

Jeg synes faktisk det er litt frekt å anbefale reima / nøstebarn. Det finnes utrolig mange gode klær som ikke koster like mye. Som ansatt i barnehagen bør du holde deg til å si at de trenger dress / ulltøy, ikke begynne å blande inn plagg som en del foreldre faktisk ikke har råd til.

Annonse

Når de spør, så får de svar. Mange (de fleste!) vil ha anbefaling av merker, og jeg oppfattet det som at trådstarter også ønsket dette. Jeg har lang erfaring med dette, og er ærlig når jeg svarer. Ikke alle klær er like gode. Reima er veldig gode dresser, som også kan erstatte regntøy, så da blir det ikke så dyrt. De billigste dressene holder faktisk ikke mål, barna blir våte og kalde. Jeg foretrekker Reima til mine barn. Nøstebarn-ullklær er flotte og av høy kvalitet, de tåler vask bra. De koster litt mer, men holder lenge. Ingen som sier at de må høre på meg. Men det er hva jeg ville valgt til mine barn.

Jeg er enig med deg.

Jeg er ikke pedagog i bhg da bare en barne og undomsarbeider, men jeg kan si ingen av mine to barn har klær fra nøstebarn eller reima. De klærne er fien de altså.

Men det finnes faktisk like bra billigere merker også.

Mine har arveklær som har vært brukt av både en og to barn før, fortsatt like fine og ingen problem med at de er kalde eller våte i hele tatt.

Ikke vet jeg hva slags merker de er men jeg kan si at de er ikke vært dyre i innkjøp den gang de ble kjøpt av min søster. Og de er godt brukt :-)

Reima og nøstebarn har for all del flotte klær men som ansatt i bhg og spesielt pedagog (for da legger foreldre mye mer i hva du sier har jeg intrykk av.) så bør man ikke skape kjøpepress.

Det er allt for mange som ikke har råd til å kjøpe klær derfra.

Ja, ovenfor foreldre i sin egen gruppe når en fremstår som pedagogisk leder for en bestemt barnehage. Her er hun privatperson på nett som svarer på en tråd som anonym om hva hun synes er best. Ser ikke problemet... Og jeg er foresten også førskolelærer. Jeg foretrekker polarn og pyret jeg da... Det hadde antagelig ikke vært noe problem om hun eller jeg nevnte bevernylon fra europris som et godt alternativ.

De dyrere merkene puster og kan ofte erstatt regntøy samt at de ofte har bedre passform. Det fungerer likevel med billigere ting, det kommer helt ann på hva en prioriterer og har råd til. Dyrt kan være best, og billig mer enn bra nok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...