Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår på 2 år er så slem med andre barn, dytter, slår, kaster sand og klyper, klorer og dytter lillesøsteren på 8 mnd. Veit ikke lenger ha jeg skal gjøre for å få henne til å slutte. Ho har veldig godt språk så det er ikke problemer med å forstå. Jeg sier rolig og bestemt at det ikke er lov.

Bruker også tenkestol( time out) i 2 minutter, funker delvis, men har jo ikke den med meg overalt. Prøver å være oppi situasjonen for å forebygge, men klarer jo ikke alltid det når e har ei anna på 8 mnd.

Er uenig med far som tar ho litt i nakkhårene som vi sier. jeg mener at da er vi jo ikke noe bedre. Men han mener ho ikke lærer seg at det ikke er lov på anna vis.

ER så lei av dette nu, for det er vanskelig å være sammen med venninner med barn da jenta mi er slem med de. ( stort sett bare barn som er mindre) håper dette er alder og kanskje kan gå seg til, men det går jo hardt ut over lillesøsteren..

Kom med råd og tips.... please...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann! Har du prøvd å ta henne vekk med en gang hu slår o.l. (sett henne gjerne på en stol) og så trøste den som det går utover uten å snakke med henne før trøsten er ferdig? Da vil hu iallefall innse at oppmerksomhet får hu ikke, men den som blir slått... Er ofte pga oppmerksomhet de gjør slemme ting (har iallefall jeg erfart), og de suger til seg all oppmerksomhet uansett om den er god eller dårlig.

eller er hu kanskje sjalu? Da kan du la henne være med på å stelle o.l. lillesøster...gjerne prøve å mate osv. Det synest de fleste barn er kjempekjekt :) Å ta henne i "nakkehårene" er helt uaktuelt synest jeg, for som du sier at da er ikke dere noe bedre og hu får villedende signaler om å være slem med andre...

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...