Anonym bruker Skrevet 9. juni 2009 #1 Skrevet 9. juni 2009 Er ikke kjempefan av reker selv, men skal servere det når jentene kommer. Spørsmålet er hva serverer en til? Loff? Majones? Hva utenom? Vet noen hvor mye reker jeg bør beregne pr pers. (Tenker ferske reker med skall
Gjest Skrevet 9. juni 2009 #2 Skrevet 9. juni 2009 2 kg pr 4 pax. Da har du rikelig. Loff, majo (personlig: æsj!), sitron og ruccola.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2009 #3 Skrevet 9. juni 2009 Fersk sitron og hvitvin ) Du trenger 1/2 kg pr. pers.
Gjest -<<- Skrevet 9. juni 2009 #4 Skrevet 9. juni 2009 Loff, sitron, godt smør, pepper, majones. Gjerne litt grønn salat og skivet avocado. Halvkilo reker per pers.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2009 #5 Skrevet 9. juni 2009 Takk for hjelp, kakemonsterdamen Enig i at majo er æsj!! HI
Snupi27 Skrevet 9. juni 2009 #6 Skrevet 9. juni 2009 hvor mye du bør servere aner jeg ikke.. men loff, sitronskiver, dill, smør og majones er kjempe godt til =) lurt med en bolle med rent vann så dere kan "vaske" hendene litt oxo når dere skal skrelle rekene =)
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 9. juni 2009 #8 Skrevet 9. juni 2009 Sitronpepper er et must!!!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2009 #9 Skrevet 9. juni 2009 Sitronpepper er notert Har det stående i skapet, faktisk.
AdrenaLine Skrevet 9. juni 2009 #10 Skrevet 9. juni 2009 Anbefaler alle å teste hakket løk til og. Utrolig godt... Og gjerne med avokado, pepper, sitron, dill og majo. Og loff med frø på! NAM...
FrøkenSprøken Skrevet 9. juni 2009 #11 Skrevet 9. juni 2009 Jg liker best rekene "plain" slik at den deilige rekesmaken kommer best fram. Vi pleier å bruke halvstekt frøloff, slik at man får den heeeeelt fersk. På loffen pleier vi å ha smør, samt saften fra fersk sitron. Så reker, majones, mer sitronsaft og maldonsalt. Farris eller hvitvin til:) Mmmmmmm...... (Kanskje jeg skal be svigerfar om å ta med seg ferske reker når han kommer nedover på fredag? Mmmm.... Fra rekebåten på kaia!)
Hyacinth Bucket Skrevet 9. juni 2009 #12 Skrevet 9. juni 2009 Her er det vi pleier å ha til: Hakket løk Fersk dill og persille Sitronpepper Sort pepper Majones (eller aioli og tzatiki - nam!) Hakket stangselleri Avokado Sitron, evt lime Salatblader Loff (og lag noen skiver bruchetta med hvitløksmør - garantert suksess!) Smør Noen ganger finhakket fersk rød chilli. Åh, nå fikk jeg lyst på reker.... og iskald chablis!
Hyacinth Bucket Skrevet 9. juni 2009 #13 Skrevet 9. juni 2009 Og en ting til... Om du kjøper frosne reker så kan jeg anbefale at du koker opp en god mengde med vann sammen med MYE havsalt som du slår over rekene for å få de til å tine - i stedet for å tine dem på benken. Da smaker de mye ferskere, men pass på så de bare tiner - de skal ikke bli varme.
HuIdra Skrevet 9. juni 2009 #15 Skrevet 9. juni 2009 Grønne salatblader, hakket rødløk, sitron, pepper, kokte egg, hvit asparges og majones smaker deilig sammen med reker og loff. Et annet tips er å lage en dressing som er knallgod til reker: bland majones og rømme, hakk hvitløk som du blander i, samt en god del salt og pepper. nydelig!
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2009 #16 Skrevet 10. juni 2009 et tips som er SUPERGODT og superenkelt!! det er å kjøpe en sånn stor fransk "loffebaguett" og skjære i passe skrå skiver, så gnir du på rikelig med hvitløk og tar på litt olivenolje, og steker de til de blir sprø, dette er en vri som bare er KNALLGO!! da blir jentene imponert!! dette fikk vi servert av ei venninne av meg etter hun hadde spist reker i italia. prøv og jeg lover du kommer ikke til å angre!!
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2009 #17 Skrevet 10. juni 2009 Aioli er et nydelig alternativ for oss som ikke liker majones ;-) Er jo majo på en måte, men med masssssse hvitløk og sitronsaft opp :-)
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2009 #18 Skrevet 10. juni 2009 Vi bruker dill,rødløk i tynne ringer, skivet avokado,grov kvernet pepper/sitronpepper,majones eller aioli, den hvitløksmajonesen eller aiolien din får i butikken er faktisk helt ålreit om du ikke vil lage sjøl ) sitron eller lime. Frøloff, godt smør. Du kan også lange en slags dressing som smaker nydelig til: Det er en boks seterrømme,hakket rødløk,masse pepper,litt lime,litt hvitløk og en sånn liten boks lodderogn. Bør helst stå ett døgn )
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2009 #19 Skrevet 10. juni 2009 Jeg ville tro at du steker de før du tar på hvitløk/olivenolje. (Det er i alle fall slik man lager bruschetta.) Prøv å gni påhvitløk på en fersk loffskive! Vil tro er vanskelig...
snuppedupp Skrevet 10. juni 2009 #20 Skrevet 10. juni 2009 Jeg pleier å servere kokte egg, sitron, loff og majones til reker. Siden det ikke er alle som er like glad i reker så pleier jeg ofte å lage en pastasalat ved siden av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå