Gå til innhold

microlax??? svar fort om noen som vet!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan jeg gi microlax klyster til datteren min på 4 år uten å snakke med lege?

hun må bæsje, men tør ikke og har hold igjen siden hun kom hjem fra bhg:(

har microlax liggende, pga jeg kjøpte for å ha etter fødselen i høst....

Skrevet

Ja, du kan gi en sånn liten, hvit tube til henne. Jeg har gjort det mange ganger til mi jente med kronisk forstoppelse.

Men du bør sørge for å forebygge forstoppelse. Og vent ikke mange dagene med å kontakte lege om det skjer ofte, dette.

Gi heller ikke Microlax ofte.

Skrevet

takk for svar...hun har kronisk forstoppelse, som har ført til at hun holder igjen så lenge hun klarer, alltid redsel og litt små panikk når hun kjenner avføringen kommer av seg selv....hun vil ha på seg en bleie også, slik at hun kan stå....

tror jeg prøver å gi henne en sånn nå...det er 5ml....

har vært på lege med henne MANGE ganger, men han sier bare masse vann og det med kosthold og mosjon og alt dette jeg vet fra før...blir så FRUSTRERT!!!!!!

dufalak eller hva det heter har jeg også prøvd, men det fikk hun mageknip av.......

har slags behandling har din datter fårtt av legen?

HI:)

Skrevet

har du sjekket om hun har melkeintoleranse? Mange tror at det kun fører til diare, men det stemmer ikke!

Skrevet

Jeg måtte selv ta microlax for en uke siden, og syntes ikke det var noe særlig, men det løste jo problemet. Tarmene mine var helt i ulaget i mange dager etterpå. Så jeg gjør det ikke igjen med mindre jeg virkelig må. Så jeg ville vært veldig restrektiv med å gi det til en 4 åring, med mindre det er skikkelig krise.

Skrevet

Vi har vært gjennom mange typer som hun svelger, som forebyggende. Det beste alternativet er Flytende renset parafin, fordi det smaker OK i tillegg til å gi myk avføring og så er det ikke skadelig for tarmen.

Andre ting har vært for søtt og klissete, smakt ekkelt(så vi måtte tvinge det i) osv osv.

Hun selv sier parafinen smaker Sanasol:)

Dette er reseptfritt, men en bør høre med lege før en begynner. Be om henvisning til barnepoliklinikken. Du kan nok starte med det før, men de sier at en skal snakke med lege. Vi begynte med 10 ml X2 daglig, for så å gå nedover til i dag 4,5 ml X2 daglig som vedlikeholdsdose.

Dette er et hardnakket problem, og det med kosten er ikke alltid hjelp i. Det er en del psykologi i dette, for små barn vet bare at det gjør vondt å bæsje, så da holder de seg i stedet for å få det ut FØR det gjør for vondt. Derfor er det viktig å holde avføringen myk, slik at det med at det gjør vondt går over:)

Skrevet

ja jeg liker ikke å gi dette, men gjorde det, og hun fikk av seg endel å det første var steinhardt!!

men kommer ikke til å gi flere uten det virkelig er krise!!

men før jeg ga det, så trykkte jeg ut en del av innholdet sånn at det ble en liten dose, men det var virkelig nok, for avføringen kom like etterpå....

imorgen skal jeg ringe å få en legetime for nå er jeg lei av å prøve ditt å prøve datt!! nå skal vi på sykehuset!!!

men takk for svar:) HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...