MღM Skrevet 9. juni 2009 #1 Skrevet 9. juni 2009 tenkte med en gang på svangerskapskløe og ringte legen. Har vært å tatt blodprøver og skal til jm i morgen hvor jeg får sjekket blodtrykk og urin. Det jeg stusset litt over er at mange har begynt å blandet dette sammen med svangerskapsforgiftning når jeg har fortalt om dette, men er ikke dette to forskjellige ting? blir litt forvirret her...
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 9. juni 2009 #2 Skrevet 9. juni 2009 Såvidt jeg vet har ikke de to tingene noe med hverandre å gjøre, men resultatet av de to tilstandene er ofte det samme - nemlig at barnet må forløses før termin. Må presisere at dette ikke er noe jeg vet helt sikkert, men sånn har jeg oppfatta det. Må også få med at det finnes en type kløe som ikke er farlig på samme vis som den vanlige svangerskapskløen. Altså; man har ikke forhøyde lever/galle-verdier, men man klør likevel som bare det! Selv hadde jeg den ufarlige kløen, men jeg holdt likevel på å bli gal!! Tilslutt ble jeg lagt inn på føden og gitt sovemedisin så jeg skulle få slappet av litt. Anbefaler Eurax-salve og Polaramin-tabletter, det lindret litt for meg:-)
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 9. juni 2009 #3 Skrevet 9. juni 2009 Ble du forresten noe klokere på det med bæresjal?? (var det ikke du som lurte på det??:-)) Svarte deg på Skravlesiden.
MღM Skrevet 9. juni 2009 Forfatter #4 Skrevet 9. juni 2009 Okei, skjønte det også slik at det var en ufarlig kløe også, men ble forvirret av snakket om forgiftning Da får vi se om det ikke blir handling av Eurax og Polaramin, for det blir bare verre og verre jeg har vært så heldig til nå og sluppet unna mer eller mindre alt av gravid-plager, men nå var det tydeligvis min tur til å plages litt Bæresjal ja, hadde ikke fått svar sist jeg sjekket, så måtte kikke litt tilbake på den nå skal sjekke ut begge to og se hva som kan passe mitt/vårt behov. Er det en av de også mannen vil foretrekke kanskje? nå er det vel jeg som vil bruke den mest selvsagt, men kan jo være at sambo også vil prøve. Og hva med bæresele? trenger man det hvis man har bæresjal?
MiMa09 Skrevet 10. juni 2009 #5 Skrevet 10. juni 2009 Jeg har også klødd meg til blods i perioder, og snakket med jordmor om det på forrige kontroll. Hun sa at hvis det var svangerskapskløe var det ofte mest plagsomt inni hender og under føtter. Jeg har ikke vært plaget med kløe der, mest på armer og på lårene. Men jeg ble likevel sendt for å ta blodprøve. Den prøven var helt fin. Det hun derimot sa var at man ofte blir mer ømfindtlig for diverse ting når man er gravid, tørrere i huden osv, og at dette kunne være en av grunnene. Jeg ble bedt om å skrive ned hvor jeg var, hva jeg hadde på meg, hva jeg hadde smurt meg med osv hver gang jeg begynte å klø for å se om jeg fant noen sammenheng. Og det gjorde jeg. Av en eller annen snodig grunn er det et par olabukser jeg ikke kan bruke uten å klø, hvis jeg sitter i bilen og det blir for varmt, et par gensere jeg ikke kan bruke osv. Når jeg fant ut det og kuttet ut å bruke de klærne, samt passer på at det alltid er veldig kaldt i bilen når jeg kjører samt smører meg med spenol i stedet for den vanlige body lotionen min så har det blitt betydelig bedre. Og så er det å håpe at det blir helt bra etter fødselen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå