Moni*gull09*gullgutt11 Skrevet 9. juni 2009 #1 Skrevet 9. juni 2009 Svigermor påsto her om dagen at to av hennes tre ble født dagen etter et glass rødvin og et hett fotbad...Dette høres for meg ut som et av en million kjerringråd, men ville du gjort det? Ville du drukket et glass rødvin? Jeg er en dag på overtid...er så utrolig lei.
ble_mamma_6august 09 Skrevet 9. juni 2009 #2 Skrevet 9. juni 2009 jeg har hørt det skal virke, men om man vil drikke det er opp til en selv tror jeg. hør med lege eller jm Uansett kommer baby, når h*n er selv klar
gravid86 Skrevet 9. juni 2009 #3 Skrevet 9. juni 2009 Jeg hadde nok ikke villet gjøre det nei:) Da foretrekker jeg heller sex morgen og kveld:) hehe. akkupunktur skal visst også hjelpe når du er på overtid. sånn modningsakkupunktur. ikke vet jeg. aldri vært gravid før:) må være slitsomt å gå å vente. er kun i uke 33 jeg. når jeg går tur fort i oppoverbakke får jeg masse kynnere. de er ikke vonde. men kanskje d hjelper??
Ooops I did it AGAIN Skrevet 9. juni 2009 #4 Skrevet 9. juni 2009 Jeg må no egentlig bare spørre: Hva tror dere er skadelig for en ferdig baby om mor tar et halvt eller et glass rødvin? Har hørt om mange som har forsøkt dette rådet, og alle har da fått flotte, friske barn. Leger og jordmødre er forpliktet til å fraråde mot all alkohol selvfølgelig. Bare spør, for jeg kjenner det glasset med rødvin frister veldig;)
Misti Skrevet 9. juni 2009 #5 Skrevet 9. juni 2009 ja det høresfristende ut og prøve... Er så lei.. har termin til torsdag.. hadde håpa jordmor ville strippe meg i morgen.. kanakje det og et glass gjør susen.
bamaly Skrevet 9. juni 2009 #6 Skrevet 9. juni 2009 Drikk et halvt glass rodvin! Jeg fant noen tall paa at det ikke er skadelig med 30 ml alkohol hver dag igjennom svangerskapet! Jeg mener selvsagt ikke at man skal drikke, men i mange kulturer er ikke en ol eller et halvt glass rodvin i svangerskapet noe man rynker paa brynene av. De faar friske barn der ogsaa. Promillen man faar er ikke noe aa snakke om. Synes for aa vaere helt aerlig at det er veldig mye hysteri rundt dette i Norge. I Danmark er det vanlig aa ta seg en ol naar fodselen er i gang, altsaa paa sykehuset. Jeg mener at en halv ol er mindre skadelig for babyen enn en royk, Dette er en sak som mange har en mening om. Dette er min:)
icls Skrevet 9. juni 2009 #7 Skrevet 9. juni 2009 Jeg vet om ei som var skikkelig drittlei av å vente,hun var ikke helt ved termin heller.Var hos lege en fredag og spurte om muligheter for akupunktur...bare tull sa legen du har lenge igjen enda, og å bruke penger på det er bortkastet,men hvis du absolutt vil prøve så værsegod det er dine penger. Dette var altså en fredag,hun ringte en jeg kjenner og spurte har du ledig time for akupunktur...jada,bare å komme sa han. Hun kom,fikk satt nåler og på mandag var babyen ute.Hun møtte tilfeldigvis legen sin og han bare så på henne med store øyne. Så at nåler kan funke....det er helt sikkert,har hørt om flere før også..både for det og for å snu barnet om det ligger feil veg. Til bekkenløsning også....:-)Det står det jo tillomed om på sidene her. Morsomt...jeg vet iallefall hva jeg skal prøve når jeg begynner å bli drittlei.Tror sikkert jeg hadde prøvd et glass rødvin også jeg...et glass skader ikke.Min svigerinne tok et glass innimellom hun og de har verdens søteste og flotteste barn.Ingenting i veien med de...:-) Lykke til...med deres søte små
Anita*født* Skrevet 9. juni 2009 #8 Skrevet 9. juni 2009 Jeg skal kose meg jeg med den rødvinen i siste uken av svangerskapet=))
Trappetrollet.. to små&spire:) Skrevet 9. juni 2009 #9 Skrevet 9. juni 2009 Alkohol er mer skadelig for fosteret enn narkotika....har akkurat skrevet bachloroppgave om dette! Så nei, jeg ville ikke gjort det. Babyen kommer når den er klar....
*Fødeklar med en pike i magen* Skrevet 9. juni 2009 #10 Skrevet 9. juni 2009 jeg skjønner ikke. Det og det er farligere enn det... Så lenge det er farlig så holder jeg meg unna det uansett om det finnes noe som er farligere! og at jeg kjenner noen som gjorde det som fikk friske barn? Herregud, det er bare helt til man blir kjent med noen som faktisk fikk syke barn av det, så tenker man litt lengre..
tuttifrutti84 Skrevet 9. juni 2009 #11 Skrevet 9. juni 2009 Et glass rødvin er sunt for kropp og sjel. kjør på
Lykkelig g~g~j Skrevet 9. juni 2009 #12 Skrevet 9. juni 2009 mmm kunne godt tenkt meg et glass rødvin gitt! Men.. uansett hvor lei jeg blir så tror jeg nok ikke jeg hadde gjort det! Tror neppe det har noe som helst skade men jeg er redd samvittigheten hadde tatt meg dersom noe hadde vært gale med barnet når d ble født! ... så hadde nok ventet tll barnet var utenfor magen med rødvinskosen! lykke til.. fødestøv er sent!!!
cakes Skrevet 9. juni 2009 #13 Skrevet 9. juni 2009 jeg ble anbefalt det forrige gang, rødvin eller hvitvin. poenget var at da slapper musklene i kroppen av. så jeg ble anbefalt dette for å kunne slappe av før alt satte igang, ikke som en trigger for fødsel. men.. jeg tok aldri et glass vin da. rakk ikke før fødselen startet:)
Mamma_til_isabella Skrevet 9. juni 2009 #14 Skrevet 9. juni 2009 Jeg ville aldri gjort det,men det er meg! Vet hvor farlig det kan være!Da er det bedre å prøve andre metoder:)
3b@rnsmor-30* Skrevet 9. juni 2009 #15 Skrevet 9. juni 2009 jeg drakk et glass rødvin (sammen med ca 0,5 liter vann) kvelden før begge mine tidligere fødsler startet. Ble anbefalt dette av en sykepleier.. Hun sa at når man drikker rødvin starter kroppen en hormonproduksjon (uavhengig av om man er gravid eller ikke), og om det er klart så er det nettopp dette hormonet som skal til for at selve fødselen skal starte. jeg for min del tror at 1 glass rødvin i løpet av flere timer ikke kan være så utrolig farlig... men man velger jo selv...
I+B Skrevet 9. juni 2009 #16 Skrevet 9. juni 2009 Enig med deg, bamaly! Alt for mye hysteri rundt både hva man kan spise/ikke spise og drikke/ikke drikke i Norge! Jeg får sommerferie om 13 dager, og har for min del tenkt å "feire" med en bitteliten øl
meg & to små vampyrer Skrevet 9. juni 2009 #17 Skrevet 9. juni 2009 Enig med trappetrollet og fødeklar med en pike i magen! Når man vet at det kan være skadelig og hvor skadelig det kan være, hvorfor ta sjansen? Har jo for søren ikke noen betydning om dere kjenner noen det gikk bra med, så lenge det er en fare for at det ikke går bra! det syns jeg blir for dårlig argumentasjon. Og skader pga alkoholbruk i svangerskap viser seg ofte veldig seint også, så å si at den og den ungen klare seg fint blir bare for dumt. Sats heller på de andre og litt tryggere kjerringrådene for å sette i gang da. Sex f.eks. er jo det eneste de kan bevise fører til modning av livmorhalsen. Prøv det istedet sier jeg;)
Nybakt tobarnsmamma Skrevet 12. juni 2009 #18 Skrevet 12. juni 2009 Jeg har termin om 5 dager, men er skikkelig plaget med bekkenløsning. det er såvidt jeg klarer å gå i det hele tatt nå, og får kynnere så snart jeg tar noen skritt. Så jeg har veldig veldig lyst til å prøve dette glasset med rødvin i helga.. Har så lyst å komme igang med fødsel nå, sliter virkelig. Men er veldig usikker på om jeg skal eller ikke, pga dette med om alkoholen er farlig for babyen osv. Men har også hørt at dette har satt igang fødselen til flere.
LoyseƸ̵̡Ӝ̵̨̄ƷPrøver på ny. Skrevet 12. juni 2009 #19 Skrevet 12. juni 2009 men går det ikke an å drikke alkoholfri da?? visst det er noe i rødvinen så må vel det gå bra. visst det derimot er noe i alkoholen, så kan det neppe vre verd det. visst barnet utvikler noe "feil" så kan en vel ikke la være å tenke på det ene glasset,,,
Lykke X 4 Skrevet 12. juni 2009 #20 Skrevet 12. juni 2009 Jeg er sykepleier og kunne ikke tenke meg å drikke rødvin for å få igang fødsel.
Kine71 Skrevet 12. juni 2009 #21 Skrevet 12. juni 2009 Jeg tror i alle fall ikke et glass rødvin ved terminen skader. Barnet får i alle fall ikke føtalt alkohol syndrom av det! Husk som avslapping rundt fødsel blir det gitt Petidin, Paralgin Forte, Nozinan som smertelindring og for avslapping. Petidin er jo et Morfin-preparat. Det utvikles helt sikkert ikke "feil" på barnet pga dette. Noe annet er vel om man drikker jevnt før barnet er ferdig utviklet i uke 12.
Kongeørna Skrevet 12. juni 2009 #22 Skrevet 12. juni 2009 Hmmm... det er så mye hysteri i verden.... Ett glass rødvin opp i mot terminen skjønner vel alle at ikke er skadelig. Har holdt meg til alkoholfri vin gjennom svangerskapet ved festelige anledninger, men kunne gjerne prøvd et glass med ekte vare en kveld nær termin.
bondeknøl Skrevet 12. juni 2009 #23 Skrevet 12. juni 2009 Enig med deg Kine71!! jeg tok et glass på onsdags natta. Hadde modningsrier stort sett hele natta. og nå har jeg 2 cm åpning, føden i morra. og blir igangsatt, tror jeg ))
Gjest thricane Skrevet 13. juni 2009 #24 Skrevet 13. juni 2009 har jeg aldri hørt om, men gjett om jeg skal prøve. vet jo at man ikke skal drikke alkohol i svangerskapet, men hallo, noen få slurker på slutten kan da umulig skade babyen, er jo ikke snakk om å utsette for større mengder over tid. så i dag blir det vindusvask, sex og et glass rødvin. nå vil jeg ha henne ut og jeg prøver det jeg kan. at babyen kommer når den er klar er vel like mye tull i så fall, da hadde det ikke vært behov for å sette i gang folk på overtid om dette var tilfelle, og det er min store skrekk pga tidl kompikasjoner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå