Gå til innhold

overvekt og keisersnitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ganske overvektig (BMI 35.2) og skal ha et ks om 14 dager.

Gruer meg sånn... de må vel løfte meg over på operasjonsbordet?

Sist hadde jeg et akutt ks og jeg husker jeg vknet til i noen sekunder da de løftet meg av operasjonsbordet (full narkose) og akuratt da jeg våknet sa de "denne var jammen tung!"

Synes det var så forferdelig.. denne gangen er det jo planlagt ks og er så redd for å få slike kommentarer igjen...

Hvordan har det fungert for dere? Man må jo bli bært under en eller annen omstendighet under ks ikke sant? Synes dere det var flaut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er også overvektig og måtte ta haste-ks sist, men kan ikke huske noe kommentar på noe. De er vant til både tunge og lette, og de er såpass mange som løfter (på meg tror jeg de var 3 eller 4), så det var ikke noe problem. Det kan jo være du har hørt feil eller at du bare drømte litt. Eller så er det jo heller ingenting å bry seg om. Ja, vi er jo tunge og sånn er det. Ingenting mer eller mindre. Og de i helsevesenet er vant til mange ulike mennesker, og kan vel kommentere litt uten å mene noe vondt med det. Så ikke bekymre deg du! Gled deg heller til å få en ny lite baby om 14 dager:-) Det spiller jo ingen rolle med noen kilo ekstra i den store sammenhengen, vær heller stolt av det kroopen din ha prestert de siste ni mnd:-)

Skrevet

Jeg hadde planlagt ks for 2 mnd siden. Jeg vet ikke bmi, men den er høøøy. Var 142kg da ks ble gjennomført (168 cm)

Hjalp jo til selv da jeg skulle over fra senga og på operasjonsbenken. Var ikke problemer med å sette spinalen, jeg var ikke for feit til å ligge på operasjonsbenken. Etter operasjonen vr ferdig, brukte de en sånn "skli" matte som de la under meg, og dro meg over i senga. Og de var 2 små damer og hadde null problem med det!

Jeg syns ks var en kjempefin opplevelse, og kunne gjort det igjen når som helst! Har ikke hatt noen problemer i etterkant, hverken med snittet eller formen! Fikk til og med"kjeft" på sykehuset for at jeg var i alt for bra form til å ha tatt snitt :P

MASSE lykke til =)

Skrevet

Du har min full sympati. Forrige gang jeg var gravid (7 år siden), fikk jeg HELLP og et snitt som kom brått på. Ikke særlig gøy. Man våkner av narkosen og lurer på hva som egentlig skjedde....

Arr, merkelig form på magen, ja i det hele tatt...og så all fokuset på vekt under svangerskapet.

Jeg forstår godt at du gruer deg. Jeg gjør egentlig det sammen, da jeg også denne gangen må regne med snitt, bekkeløsning, og en baby som sansynligvis vil bli født prematurt. ( Sist gang i uke 34 - og det gikk bra.)

Skal vi bare ønske oss lykke til - og fokusere på at det blir bra når det er over! :-)

Skrevet

Huff... nå er det bare 7 dager igjen, og jeg gruer meg fortsatt til dette ang vekt! Var på kontroll hos jm i går, og veier nå 116 kg =( Tenk om de ikke klarer å løfte meg da :-O

Har fått beskjed flere ganger på sykehuset der inne at jeg er for feit for å få til en skikkelig ultralyd også :(

HI

Skrevet

De skal ikke løfte så mye på deg; de har gode hjelpemidler for å "skli" deg over og slikt. Og synes de det er vanskelig, vel så tar bare en ekstra person eller to i. Det går helt fint!

Skrevet

Jeg ble trillet inn i senga og flyttet meg over til operasjonsbordet selv. Fikk bare beskjed om å ligge over på siden så de fikk satt spinalen. Etter operasjonen hjalp jeg til litt selv da jeg skulle tilbake i senga. Beina var slappe, men overkroppen fungerer jo helt fint :-) Hører med til historein at jeg er ganske sterk...

Det fantes ikke flaut å bli håndtert, og selv om jeg hadde ligget der som en sekk, var det nok folk tilstede for å klare å flytte meg uten å klage ;-) Du er jo nyoperert og har ikke lov til å ordne opp selv ennå! - Og ikke minst i lykkerus over at babyen er der og alt har gått bra...

Hvis det skulle være interessant så veide jeg ca 110 kg, mener jeg å huske.

• 2 uker senere...
Skrevet

På meg brukte de takheis da jeg var ferdig med ks,jeg var ikke kjempestor men trodde dette var vanlig jeg siden de gjorde det på meg.Det gikk veldig greit,fikk en veldig bra opplevelse av hele situasjonen.

Ønsker deg lykke til- prøv og ikke la disse tankene ødelegge nå siste tida.

Fokuser på at du skal bli MAMMA igjen <3

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg var 128kg og de løfta meg.... 4 stk...

Skrevet

Jeg var 130 kg med tvillinger og de fikk nå meg over i en seng, så ikke få panikk du er jo ikke så stor! Og de aller fleste er vel oppegående mennesker som ikke kommer med frekke kommentarer, jeg var heller i forkant å sa jeg skulle hjelpe til, emn etter et keisersnitt er en jo en smuuule lam hehe :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...