Gå til innhold

Tidlig spontanabort og hcg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen, jeg er ny her. Jeg er (var) gravid i uke 5 nå, men har blødd i 14 dager. Helt merkelig blødning, annerledes enn mens. Jeg testet positivt samme dag som jeg begynte å blø og jeg tester fortsatt positivt på urin, men hcg er synkende. Så i dag innså jeg at dette ikke blir noe av. Blir jo trist da...ble gravid etter 6 p.p, men mister altså nå på et tidlig tidspunkt. Noen som vet hvor lenge hcg kan sitte igjen etter en tidlig abort? Jeg er jo fortsatt morgenkvalm, ekstremt trøtt etc. Kjipt med alle disse symptomene når hcg synker...;sukk:har sagt til meg selv at jeg kan få sørge over dette i dag, men så må jeg se fremover. HVor fort kan jeg prøve å bli gravid igjen etter en så tidlig abort(som begynte da jeg kun var 3 uker på vei)?Vet jo at man skal vente i 1 måned ellers, men...Men det som er så rart er jo at det tar så lang tid før hcg forsvinner, når aborten var så tidlig..hmmmm

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Æsj, trist å høre. Mistet selv 4+4 for snart en måned siden, da hadde vi prøvs i 5 måneder, så var jo utrolig kjipt, skjønner hvordan du har det. Det er lov å sørge litt da, tror det er sunt jeg:) Jeg begynte å blø dagen etter jeg testet positivt, men 2 dager senere var blodprøvene på under 3, og 2 dager etter det igjen under 2, så for meg gikk hormonet veldig fort ut, så var vel ikke store graviditeten, men hadde likevel noen symtomer som halsbrann og denne sult følelsen. Fikk el som vanlig denne måneden, og regner med at tr er intakt også. Vi begynte å prøve første måneden, ingen som sa noe på det, men vet ikke helt hvordan det er når hormonet henger i så lenge. Hva sier legen din?

Håper det klaffer for dere fort igjen! Lykke til=)

Skrevet

Hei, takk for svar! :)Jeg synes dette er utrolig rart...jeg kjente formerlig at egget festet seg og begynte å blø bare noen dager etter det...helt merkelig må jeg si...og har hatt klar positiv test på urin frem til nå, har det fortsatt...men hcg har gått ned fra 64 til 59(sakte men sikkert nedover altså) , lurer på hva dette var for noe...men skal tilbake til legen om et par dager..legen skal jeg bytte ut, han har ikke peil, men det er jo tydelig at det har vært en graviditet der som nå er på vei til å gå over..

Må jo si jeg blir litt trist selv om man har kommet relativt kort på vei. Det var jo noe der som kunne blitt noe!

Vi får bare tenke konstruktivt nå, både jeg og du:)Håper det går bra med deg? Kommer nok ingen el før hormonet er ute av kroppen her iallefall......masse lykke til til deg også med prøvingen. ;)

Skrevet

Hei!

Vil ikke gi falske håp her inne, da kan jo skuffelsen bare blir enda større, men jeg har nå hørt at veldig mange svangerskap starter som tvillinger, men at en "mens-blødning" kan være at man mister den ene, og da vil visstnok hcg kunne synke litt... Nå var det jo ganske lave verdier da, men rart at det skulle henge i såpass lenge syns jeg, hadde jo ikke falt så mye heller!

Men hvis det er som du tror så må du ha masse lykke til i neste pp!

(Mistet selv forrige pp, veldig trist, men de sier vi blir raskere gravide igjen!:-)

Skrevet

Vi får være glad for at det har oppstått en graviditet. Vil faktisk heller ha opplevd en sa, enn at det ikke hadde skjedd noen ting på det halve året vi har prøvd. Ble litt sikkrere på at vi kommer til å få det til til slutt etter det. Og antagelig var det fordi det var noe galt med det at det gikk galt, så heller så tidlig enn langt ut i svangerskapet.

Det går bra med meg nå. Krysser fingrene for at den sitter denne måneden, er bare 4 dager til ikm nå, så er veldig spent:)

Håper det går bra med deg også, og at du finner ut av hva det er!

Ønsker deg masse lykke til=)

Trøsteklem;)

Skrevet

Takk for fint innlegg:)Fint med tilbakemeldinger fra folk som er i samme båt;)Trist å høre at du også mistet. Det er mange som gjør det. Leser at faktisk så mye som 50 % går til grunne, ofte så tidlig at det av noen blir tolkset som mens...

Vi får se hva legen sier på torsdag..godt mulig det kan ha vært tvillinger som du sier, men egentlig har jeg lagt denne ballen død nå. Vi får bare sette inn støtet og håpe at det er som du sier, at vi fort blir gravide igjen ;)Det har jeg også hørt om folk som har blitt!Så masse lykke til til deg;)

Skrevet

Helt enig, det trøster jeg meg med også. Nå vet vi at vi er i stand til å bli gravide;)Og som Helga sier så blir vi antagelig kjapt gravide igjen, det er bare å stå på og krysse fingre. Men først må jeg kome meg i gjenge igjen...Klem tilbake!Må få høre om det skjer noe med deg:)

Skrevet

Ja, nå er det 3 dager til ikm, men det som er vanskelig denne pp er jo at man ikke vet om syklusen er som før. Håper det, uansett om tanta kommer eller ikke, for da blir det litt lettere neste pp. Er ikke helt over-optimistisk denne gangen, merker ikke noe særlig utover de ømme brystene som har vart hele pp... Men vi må holde motet oppe! lykke til begge to, og alle andre lesere:-) Skal prøve å holde meg, og ikke teste før fredag, men vet ikke om jeg klarer:-S

Håper du er oppe og går igjen på null tid jotunheimen, vær forberedt på mye merkelige hormoner i pp som kommer! Er veldig vanskelig å tyde kroppen!!

Skrevet

Krysser fingrene for oss alle jeg:)Blir spenneende så se, Helga, i morgen kan du teste!

Var forresten hos legen i dag og det var helt merkelig. De kaller meg et mysterium...hvor fort var graviditetstestene deres negative etter spontanabort?Min var altså på 64 for 9 dager siden og på 59 for 6 dager siden. Hos legen i dag hadde jeg fortsatt positiv gravitest. Skulle ikke den doblet seg nedover? Jeg er jo så kort på vei (var 4 uker i forrige uke) at jeg synes det er veldig rart at den går så tregt nedover...hmmmm...nå må jeg vente til mandag igjen for å se hvordan blødprøvene er. Men jeg har ikke håp nå altså. Vil bare bli ferdig med dette...sukk!

Skrevet

Off, så kjipt. Må være veldig frustrerende og gå sånn i uviten om hva som fåregår. Håper du får ordentlig svar på mandagen!

Skrevet

Oi! Det var da virkelig mystisk! Og det som gjør det hele ekstra vanskelig er selvsagt at man ikke kan se noe, man må jo bare vente og se. Og det er FÆLT! Selv testet jeg negativt 2 dager etter endt blødning, da var hcg 21, men jeg blødde ikke like lenge som deg, og vi begynte vel blødningene omtrent til samme tid, 4 uker på vei.. Så jeg syns det er kjemperart at du fortsatt tester positivt, men vi er jo forskjellige alle sammen... Er det mulig du var lenger på vei enn du først trodde? Hmm...

Du må holde oss oppdatert da. Håper uansett grunn at du slutter å blø snart! Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...