Gå til innhold

Anbefalte innlegg

var på 3d ultralyd idag og det var helt fantastisk!men jeg er i uke 28 og fikk vite at hun veier 1500 allerede!er ikke dette mye?det sa også at hun kom til å veie 3700 da hun blir født ca.er dette normalt eller spiser jeg veldig galt?er ikke stor selv?hun ligger også i sete leie så håper virkelig hun snur seg.dette er min første så er litt engstelig.

Fortsetter under...

Det er vel en heelt normal vekt vil jeg tro:) Tenk på det positive i at en baby som er litt større som nyfødt føles enklere å håndtere og litt mer robust enn en som 1000g mindre! Dessuten er det ikke garantert hvor stor hun er når hun melder sin ankomst, for de tar titt og ofte feil på disse beregningene på UL (i følge min venninne med barn vel og merke..), så bare smil og vær fornøyd med at du har ei frisk og flott jente i magen, som ikke er alt for lita, men overhodet heller ingen "kjempebaby" når hun kommer:)

Jeg vet bare at gutter veier gjennomsnittlig 3600.

Gutten min veier 16% mer enn gjennomsnittet allerede og veide 1220 gram i uke 26+6.. Han ble regnet ut til å veie ca 4200;) du har absolutt ingenting å bekymre deg for 3,6 er jo en fin fødselsvekt det:)

Var på majorstuaklinikken,

kunne ikke se så mye pga morkaken ligger på framsiden.

Men gikk veldig fort og egentlig ikke så mye annen

informasjon bortsett fra at alt såg bra ut.

Fikk med dvd og noen få bilder.

Men fikk aldri vite noe vekt på ungen og

va evt fødselsvekten kom til å bli.

Annonse

jøss det var rart.her fikk vi se sånn kurv måling på storskjerm om hva som var normale mål for lårhals,ryggrad,overkropp osv.og vekt da.veldig spennende.dumt du ikke fikk se knøttet da,men ser det jo snart på ordentlig da,og det er jo best!

Hii Nordland, jeg var også på majorstuaklinikken (har vært hos trolle mange ganger) for å ta 3d.. Var en tysk mann der som ikke informerte verken om mål eller noe... jeg fikk også dårlige bilder pga ungen lå mot ryggraden.. så ble litt skuffet.... Neste gang drar jeg nok tilbake til Oslo city var der i uke 16 fikk faktisk bedere bilder da også fikk jeg mye mere informasjon om babyen,mål osv =))) Blir utrolig spennende da an å se hva han kommer til å veie 0)) heldig som har en stor jente der inne som er frisk =)))

Var litt skuffende med majorstuaklinikken ja,

var en tysk el bulgarsk lege vi hadde.

Hadde hørt så mye skryt om de,

derfor vi valgte de.

Spes synd siden man reiser 100mil for dette..

Menmen... snart kommer no lilleknøttet til verden,

så får vente til da=)

Hei igjen Nordland... Ja det kjønner jeg godt var utrolig skuffende, siden du også måtte reise så langt... jeg har vært mange ganger på majorstuaklinikken hos en annen lege som heter Trolle, han tar desverre ikke 3d ul .... så jeg er helt enig med deg... han tyske legen var helt bak mål!!! han ødelegger desverre det gode rykte dems... Håper du får finere bilder neste gang (hvis du skal ta nye) =)))

Hei.

Vil absolutt anbefall Ultralydklinikken på Lysaker (10 min med tog fra Oslo S). Kostet 300 kr mindre enn Majorstuaklinikken, og vi var veldig fornøyde. koselig atmosfære, og en veldig flott opplevelse. Vår jente veide 1175 gram da vi var der i uke 28, og han antok at hun ville veie ca 3500gram til termin. Så tror vi er helt innenfor skjema her begge to:) jeg har heller ikke så stor mage, men mange sier at det kan være fordi ungen ligger i seteleie. Det dumme for oss var at siden ungen lå i seteleie hadde den armen og beinet sitt opp forran ansiktet og hodet lå eksakt under min navle. Dermed ble det en mørk flekk midt i bildet, og det var vanskelig å få gode bilder. Legen var super, og han ville at vi skulle komme tilbake etter 3 uker for å sjekke om ungen hadde snudd seg, og for å få gode bilder. Så nå går vi bare å gleder oss til dette...

Annonse

jeg hadde 3d på lysaker,er kjempefornøyd med han:) gutten min ligger i seteleie,men det er jo fortsatt god plass og god tid til hode skal fest seg så han kan holde på lenge med å snu seg fram og tilbake;)

www.ultralydklinikken.no

Er det vi fikk beskjed om også da vi var der..var flere som hadde vært der samme dag som oss hvor barna lå i seteleie. De kunne snu seg daglig sa legen.. sto et sted på nettet at det ved uke 28-30 (eller noe sånt ) var ca. 20 % som lå i seteleie, men at det alt i alt bare er ca 3 % av barna som ligger i seteleie ved fødsel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...